Alla inlägg den 22 november 2008

Av dante - 22 november 2008 16:23


Hårfärgning, besök hos svärföräldrarna och promenad är avklarat. Det är en minusgrad ute och riktigt skönt vänder att gå i.


Just nu ligger både den Blivande Pappan och Hunden på golvet och slåss. De två har en del märkliga lekar som man kanske borde filma och lägga upp här?



Av dante - 22 november 2008 11:22



Känns lite farligt...

Kossan.se
Av dante - 22 november 2008 11:05


Eftersom foglossningen idag gjort mig till en haltande pingvin (spännande att vara gravid, man vet aldrig vad kroppen har i beredskap för en!) blir det en relativt lugn dag.


  • Färga håret med hjälp av den Blivande Pappan (han är bra på många saker...)
  • Ta en promenad och valla rumpan så den inte ramlar ihop helt
  • Besöka svärföräldrarna och undersöka om de har något spännande skvaller
  • Dricka glögg
  • Sitta förmånga timmar vid datorn
 
 
Det är väl ungefär det...  Lagom dramatiskt.

Av dante - 22 november 2008 10:32



Jäklar var tiden går!


Nu är vi redan i mitten av vecka 31, helt osannolikt och jag fattar inte att det verkligen kommer en riktigt bebis. När jag tittar på Elvispens små kläder, eller tittar på hans vagn känner jag mig som när jag var 9 år och lekte med dockor. Det är ofattbart att det är en riktig bebis som ska komma, och inte bara jag som leker med dockor...


Elvispen är nu drygt 40 cm lång och väger runt 1,5 kg. Stor gosse! Sist vi såg han var på rutin-ultraljudet i vecka 18/19 och då var han ju -i förhållande till nu -sketaliten. 


Ibland brukar vi leka, Elvispen och jag. Han trycker ut ett knä/ben/fot/arm (eller vad det nu är) och jag antingen kniper han eller kliar på han. Antingen trycker han emot eller drar han kroppsdelen till sig i två sekunder, funderar en sväng och kommer sen petandes igen. Antagligen är det bara jag och den Blivande Pappan som tycker detta är roligt, men fan så jag skrattar ibland. Vår första lek, Elvispen och jag. 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards