Alla inlägg den 23 november 2008

Av dante - 23 november 2008 21:04


 

Titta så söta små raggsockar jag hittade! De kommer från Lundmyr och säljs bland annat på babyshop.se

De finns från 0 månader och jag tänkte direkt på Elvispen. Han kommer ju i januari då det kan vara kallt och några skor lär han inte vara i behov av då så kanske ett par raggsockar kunde vara något? Eller vad säger ni som redan fått bebis, ramlar små strumpor bara av bebisfötterna? 

Av dante - 23 november 2008 20:28


Jag upptäckte ikväll under promenaden med hunden ett julpyntat skyltfönster till en affär som inte funnits innan. På fönstret stod "Baby- och Barnkläder" med stora bokstäver och innanför hängde små små bodys. 


"Åh vad kul" var min första tanke när jag såg att en ny affär öppnat här. "Faaan" var tanken som dök upp millisekunden senare när jag insåg att det enda som skiljer affären från vårt hus är vårt staket...


Här kan det bli fattigt! Å andra sidan kanske jag kan bli stammis och få rabatt? 



Av dante - 23 november 2008 20:15


Det är inte annat än att jag börjar längta efter sommaren nu, festivaler och musik. Först ut är Sweden Rock (se förra inlägget) -ett måste varje år. Ytterligare ett måste är att käka pizzaslice på festivalen, en tradition som jag vägrar bryta. Vi har vissa rutiner som måste genomföras under varje festival, och vi ska lära Elvispen allt vi kan :-) 


 

Öl, sopsäck som får agera filt och en fesljummen öl.

De rena fötterna avslöja att jag för dagen ännu inte varit och sprungit inne på festivalområdet.

Av dante - 23 november 2008 10:55





De första bandsläppen gjordes igår och visst ser det bra ut? Ovanligt bra början enligt mig. Planen i år är, eftersom vi ju till sommaren är tre, är att åka till festivalen endast en kväll. Elvispen är då bokad av farmor.


Elvispen ska dock följa med och besöka sin första Rockfestival på dagen, med hörlurar och  vällingflaska. Det ska börjas i tid! (och givetvis ska han inte in bland scenerna utan vi håller oss på behörigt avstånd så ingen läsare av bloggen behöver bli upprörd.)


Lille Elvispen, Hårdrockare in i benmärgen kommer han att bli ;-) 

Av dante - 23 november 2008 09:22


Igår hittade jag bara den ena vanten i byrån när vi skulle på promenad. Den Blivande Pappan hjälpte mig att leta efter den andra. Till slut hittade jag den andra vanten i min jacka! I jackan! Jag tyckte så synd om den Blivande Pappan att han letade i byrån utan att hitta vanten så jag började gråta...


Jävla hormoner. Man blir fan dum i huvudet på riktigt att vara gravid! 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards