Alla inlägg under november 2008

Av dante - 10 november 2008 20:08


En del av dagens skörd på Ikea till Bebis. Visst ser den gröna krokodilen mysig ut!? Härliga färger och ordentligt stor så den blir nog en favorit!


Det blev även en del handdukar, förvaringsbackar och små förvaringslådor. Jag tror det är en klok idé att se till att det finns gott om förvaringsutrymmen till alla småsaker som Bebis säkert kommer få efterhand.


 

Av dante - 10 november 2008 19:39


 Gravid och väldigt hungrig styrde jag, efter toalettbesök, stegen mot restaurangen och maten under dagens Ikea-besök. Ett gäng köttbullar, en lussekatt och en grön blomkvist på tallriken högg jag in på maten och den var ju inte god!! Jag hade hört att Ikeas mat var god, men jag kan dementera detta vad gäller köttbullarna. Snälla Ikea, gör något åt era köttbullar -de till och med luktar konstigt. (Sambon kan bekräfta och han är inte gravid). 



Lussekatten var däremot riktigt god, och billig! En ytterst trevlig kombination.


Bilder på några av inköpen kommer under kvällen.

Av dante - 10 november 2008 08:33


Man ska inte ge en hund förmycket pepparkaka för då kanske man får gå upp kl 04.30 på natten för att gå ut med en bajsnödig hund. 



Av dante - 9 november 2008 15:46



Bebisens första bok och bitleksak!  


   

Av dante - 9 november 2008 15:21


Jag börjar känna mig lite öm, otymplig och andfådd. Det ÄR inte bekvämt att vara gravid, och det är egentligen inte (tycker jag) särskilt mysigt rent generellt. Det som faktiskt är mysigt är att känna bebisen ha diverse simövningar inne i magen. Men det är nog det enda som är mysigt eller trevligt med att vara gravid. 


Däremot kommer det bli helt fantastiskt mysigt, fascinerande och roligt när bebisen flyttat ut och vi kan lära känna han på riktigt. 

Av dante - 9 november 2008 09:23


I fredags var jag och den Blivande pappan ute med några kompisar. Det var inte alls dumt att vara lite social och komma ut och titta på den ena fulla människan efter den andra. Det kan faktiskt vara ganska roande med alkohlomarinerade människor. Iallafall för några timmar.


En gammal farbror var ute på bowlingen, troligen var det första gången på 25 år han bowlade. Han hade nog sett fram emot kvällen för han hade klätt sig i sin snyggaste (ja, ni fattar att jag gissar nu...) kavaj, skjorta, väst och slips. När han rullade iväg klotet (han orkade nog inte kasta som är brukligt) höll han på att vira in klotet i slipsen vilket garanterat hade slutat med ett magplask på bowlingbanan för farbrorn. Två timmar efter han bowlat kom han igen -han hade nog hittat fickpluntan under dessa två timmar för att uttrycka det respektfullt.


Jag tror han hade roligt, den jättegamla farbrorn med slips. Det hade jag också. 

Av dante - 7 november 2008 16:38


Det lät som sten när jag slog på brödet efter jag tagit ut det ur ugnen. Trodde jag skulle få hämta yxan för att klyva brödet, men det behövdes bara en rejäl kniv.


Nu har jag ätit två skivor, och OJ så gott det blev! Det blir ju inte heller mindre gott av att det är nybakat och varmt så smöret smälter. Jag lyckades vara huslig utan missöden denna gång! 



Av dante - 7 november 2008 16:07


Jag tog kort på bröden i ugnen men på korten såg ugnsluckan betydligt skitigare ut än vad den är så jag vågar inte lägga upp några bilder. Kameran valde att fokusera på skiten istället för på bröden (eller är det jag som valt fel inställningar i kameran...) Jag hade framstått som värsta skitgrisen!


Bröden är klara om 30 minuter. Ätbart eller icke -det är frågan.

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards