Alla inlägg under november 2008

Av dante - 28 november 2008 17:22


 Det är mindre än 8 veckor kvar tills Elvispen kommer (om han håller tiden). Det känns otroligt ofattbart fortfarande. När börjar man förstå?? Jag trodde ju att man fattat vid detta laget men trots hans bökande i magen, små fötter som sparkas och händer som krafsar där inne i enrummaren så är det ofattbart.


Jag har börjat tvätta hans kläder. Rummet står nästan helt klart. Vi vill ha allt klart senast 4 veckor innan han kommer har vi tänkt. Det är till jul. Han kommer ju för fan snart!!


När fattar man?

Av dante - 28 november 2008 10:04


Julkort måste (måste och måste) man ju skicka. Det är ju lite extra trevligt att skicka brev med vanlig post, det är inte ofta det händer numera när allt skickas med e-post.


Hur som helst, julkorten ska skickas och brevbärarna ska svettas. Var hittar man fina julkort? De flesta är tradiga tycker jag med motiv på en halvvissen gran och skröplig tomte. 


Jag vill ha juliga julkort. Tips? 

Av dante - 28 november 2008 09:34




Är det bara jag som tycker att de små hårdrockskläderna är extremt coola? 


Det ÄR (tycker jag) lite tråkigt om allt måste vara Nalle Puh (jodå, vi har såna kläder också) och "gulligt". Här ska fostras en hårdrockare! :-) 

Av dante - 27 november 2008 17:19


Här är sidan som jag hittade med en massa fräcka hårdrockskläder.

Bodyn kostar 199 kronor och finns från storlek 50/56. Det finns massor av kläder till de allra minsta i hårdrocksstil. Till och med små skor!

På Black Sabbath-bodyn står texten "We sold our toys for rock `n roll". Naww!!   


Jag kommer handla mig fattig på den sidan!  Jag har gett din Blivande Pappan order om att beställa kläder när Elvispen kommit och vi vet hur stor han är.



             














 









 












Av dante - 27 november 2008 14:31






Hur vet man att man väljer rätt namn till bebisen? Så svårt!



Av dante - 27 november 2008 11:41


Idag har jag och den Blivande Pappan handlat krokar till Elvispens skötbord.


Vi har köpt Sniglar skötbord från Ikea, lika fult som det är billigt. Dessutom har det faktiskt fått beröm i diverse tester för sin pålitlighet vilket ju är viktigt.


Men som sagt, snyggt är det inte så planen är att pimpa upp det lite. Därav inköpet av krokar. Tanken är väl att ha handdukar/tvättlappar hängandes där samt kläder. Jag tänkte nämligen att om Elvispen är duktig och bajsar ner sig så vill man kanske inte lägga rena kläder bredvid honom på skötbordet, då kan det vara bra att ha krokar på lagom avstånd från bajset. 


Nu, lunch: stuvade makaroner 

Av dante - 26 november 2008 19:56


Jag hittade en sida nu ikväll med osedvanligt coola hårdrockskläder för Elvispen.  Jag tänkte blogga mer om det imorgon så håll utkik då. 


Nu blir det kvällsmacka och tv.



Av dante - 26 november 2008 17:57

 Jag letade efter lite julpynt nu när julen närmar sig och hittade sidan coolstuff.se som hade en del:



Pipparkaka





Grisar och julbockar i all ära, men nu är de äntligen här, kakformarna som får granen att resa sig och juleljusen att glöda. Pipparkakan är född.






Avbitna Pepparkaksgubbar
 

Baka pepparkaksfigurer med färdiga bitmärken och se dina vänner lämna kvar dem på fatet!



USB-julgran


Varför inte sprida lite julkänsla på t.ex.kontoret och dekorera ditt skrivbord med en stämningsfull USB-julgran!

Granen är 10 cm hög och gjord av plast. Koppla in den i datorns USB-port och vips har du en stämningsfull och färgglad julgran som skiftar mellan färgerna blått, grönt och rött. Mysigt!

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards