Alla inlägg under november 2008

Av dante - 21 november 2008 18:56


 Jag har fått nys om en sida där man kan samla gratis godis. Klicka på loggan så kommer du dit! Just nu får man som ny medlem två godisar!

Man samlar ihop sin lilla godispåse genom att acceptera olika erbjudande som kan vara gratis nyhetsbrev, att delta i en undersökning eller ställa upp i en tävling. 


Av dante - 21 november 2008 15:46


Om man som gravid går in på systembolaget möts man omgående av diverse blickar där vederbörande gärna skrynklar pannan i irritation. Det konstaterandet gjorde jag idag.


Att jag kanske skulle köpa alkoholfritt, eller att den medföljande Blivande Pappan var den som skulle handla, var nog ingen tanke som slog de pannrynkande människorna. 


Detta var mitt första besök på systembolaget sedan jag blev gravid. Det var troligen också det sista tills Elvispen flyttat ut.

Av dante - 21 november 2008 12:19


Jag funderar på om Elvispen bytt läge i magen. Sist barnmorskan kände så gissade hon på att han låg med huvudet ner och rumpan upp. Det tror jag också eftersom jag känt sparkar upptill i magen. Nu känner jag samma sparkar (om det nu är sparkar) nertill i magen. Uppe känner jag bara något större och hårt -kanske huvudet, kanske rumpan?


Kan man själv känna genom bebisens rörelser hur den ligger i magen? 


http://farm2.static.flickr.com/1228/742267182_f26a700728.jpg?v=0

Av dante - 20 november 2008 18:07

   Det blev rejält med mat idag när vi var och åt lunchbuffé, jag och den Blivande Pappan. Jag har märkt att ofta vaknar Elvispen när jag äter mycket och han brukar vara jävligt bra på att sparka i området kring matsäcken. Det är inte kul!  
 Ikväll ska vi äta lite Ekströms chokladmousse.  Riktigt gott och riktigt mättande vilket är bra för då äter man inte så mycket. Det är extremt gott att bara äta som det är men även till vispgrädde om man vill. Jag kan dessutom tänka mig att det passar som fyllning i eller på ex. tårtor. Ett hett tips med andra ord!
       

Av dante - 20 november 2008 13:14


Jag är hungrig. Som vanligt. Nu beger jag och den Blivande Pappan oss till närmaste kinarestaurang för lite lunch.




Av dante - 20 november 2008 10:38


Är det någon som använt TENS-apparaten jag lånat (se tidigare inlägg igår)? Vilken styrka har ni haft? 


Jag blir inte klok på apparaten... Tycker mest den är obehaglig änsålänge.

Av dante - 20 november 2008 09:22


Idag behöver vi besöka apoteket. Mandelolja till magen behöver inhandlas. Inte för att jag vet om det egentligen hjälper mot bristningar men nu har jag hållt på i 31 veckor så nu vågar jag inte sluta...


Jag tänkte skriva någon klok tanke eller fundering här också men kommer inte på nån. Jag upptäcker att jag har, för tillfället, inte en enda personlig åsikt om något. Totalt stillestånd. Måste vara hormonerna. Igår på ICA fick jag samma stillestånd. Då gick jag rakt in i Ostmannen (han som packar upp ostarna) trots att jag såg han, sen står jag mitt dumhuvud kvar och bara glor. Jag flyttar mig inte, och han kommer ingenstans för jag har kilat fast han mellan hans ostvagn och osthyllan i affären. 


Han måste trott jag att jag rymt från en anstalt för vem beter sig så? 



Av dante - 19 november 2008 17:49


Nu sitter jag med min TENS och blir lätt strömförd. Apparaten har fem program

1) smärtlindring under förlossning

2) smärtlindring (under graviditet)

3) massage

4) för trötta ben

5) "get in shape"


Just nu kör jag program två. Man placerar plattorna i ryggslutet eller höfter där man har ont (inte mage!), trycker upp apparaten så intensiteten blir lagom. Därefter går programmet i intervall så det pirrar (ja, det känns så) till,  släpper, pirrar, släpper osv. 


Program fem är också intressant. Där tränas tydligen musklerna så man kan komma i form efter förlossningen. Inte illa! Det programmet ska helt klart provas sen!


Denna TENS-apparat är det jag fått låna



Cefar Femina Kit för gravid värk

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards