Alla inlägg den 7 februari 2009

Av dante - 7 februari 2009 21:21


Dessvärre tror jag inte att det blir någon Elvisp i det närmsta. Nu ger jag verkligen upp och inväntar tisdagen då vi ska på koll.


Jag har fortfarande värkar men de kommer inte så ofta, men känns när de kommer. Jag tror dock inte att det kommer bli någon vidare fart på dem.


Jag känner mig hyfsat besviken och trött på detta nu. Inte bara på väntan utan också på alla värkar som tröttar ut och gör mig öm i kroppen.





Av dante - 7 februari 2009 18:17


Ja jävlar vilka scoop tidningarna gör numera.

Sist ut var ju Expressen som jag skrev om igår , nu är det Aftonbladet sombasunerar ut rubriken John Travolta får inte ljuga -a fan? Brukar man få det i en rättegång?! 




Av dante - 7 februari 2009 17:47


Jag roar mig med att (försöka) göra bloggen lite mer personlig vilket är förklaringen till att saker och ting ändras stup i kvarten här. Jag har dock stora problem med att bestämma om jag ska hålla mig till svart/vitt/grått  eller om jag ska blanda in någon färg.


Vad gäller värkarna så kommer och går dem lite som de vill, men känns ganska rejält när de väl kommer. 








Av dante - 7 februari 2009 17:05



Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka kroppen nu... Värkarna är inte riktigt lika täta längre men när de väl kommer känns de ganska rejält och trycker på bra neråt. Någon regelbundenhet ärdet inte heller att tala om.


Jag har varit på en till promenad med Hunden nu och det var skönt efter maten. Nu vill jag bara att värkarna ska öka mer... Och bara för att jag vill så gärna är jag så rädd att det ska avta helt (igen och som vanligt).


I väntan på mer värkar:

http://www.netxtra.se/images/ProductImage.aspx?img=/images/products/7310401015842.jpg&w=150&h=150

Av dante - 7 februari 2009 15:03

Den Blivande Pappan är och hämtar mat. Vi beställde från restaurangen så det blir revben till middag. Jag hoppas det är gott.


Jag har tagit en dusch, gått en runda med Hunden och dammsugit. Jag hoppas verkligen värkarna tilltar snart för nu vill vi träffa Elvispen!


Värkarna ligger på runt 15 minuters intervall, och är helt överkomliga. Dock värre än de jag haft innan. Att man kan bli så glad av att ha ont! :-D

Av dante - 7 februari 2009 13:47

.. nu fick jag ont. Ganska mycket ont. Dessutom läcker det. Måtte det vara på riktigt!!


Återkommer. 

Av dante - 7 februari 2009 10:12


Jag som så gärna ville uppleva hur det är att gå genom också en förlossning. Jag har nu gett upp hoppet om att det kommer komma igång av sig själv och det känns inget kul alls.

 http://www.meediahproduction.com/fotografi/vissen.jpg

På tisdag ska jag in för kontroll och antagligen igångsättning. Bara jag tänker på igångsätning blir jag livrädd. Det känns som betydligt mer riskabelt och okontrollerat än ett kejsarsnitt, men så tänker jag kanske inte helt rationellt?  Jag ser fler nackdelar än fördelar med en igångsättning. Har jag fel? Jag ska diskutera detta på läkare på tisdag och hoppas att jag åtminstone får en bra läkare. Vilka är era erfarenheter?



Jag känner mig redan snuvad på en "normal" förlossning och det gör mig besviken. 


Bf +11

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards