Alla inlägg under mars 2009

Av dante - 15 mars 2009 01:10


Innehållsrik dag för en liten Elvisp idag:


  • Vagnpromenad till ICA på morgonen
  • Besök av mammas kompis H på förmiddagen
  • Besök av morfar på förmiddagen
  • Iväg på besök hos farmor och farfar på eftermiddagen
  • Iväg på besök hos morbror och diverse löst folk på kvällen

Liten Elvisp har varit iväg mer än hemma idag, vilket resulterat nu i en väldigt glad men trött Elvisp. Han är så otroligt lätt att ha med, gnäller ytterst lite och blir enbart högljudd (läs: förbannad)när han kommer på att han är hungrig.


Nu, sova!



Av dante - 12 mars 2009 20:31

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/HemglassIceCreamVan.jpg/300px-HemglassIceCreamVan.jpg
 
Snön vräker ner här i skåne. Samtidigt hör jag glassbilens enerverande melodi. Undra om många köpte glass ikväll...

Av dante - 12 mars 2009 19:37


Elvispens blev barnvaktad (nytt verb?) av morfar ikväll i 15 minuter och det gick alldeles utmärkt! Morfar fick även se ett rejält leende! 

Av dante - 12 mars 2009 16:51


Idag har Elvispen varit på BVC och fått konstaterat att han växer som han skall. Duktig kille. Vi fick tips om en mild salva att köpa på apoteket för hans torra lilla tryne. Han ser för tillfället ut som om han drabbats av en tidig version av ungdomsakne...


Nu, drygt en månad gammal, har han börjat le och ger ibland ifrån sig skrattljud. Han har dessutom kommit på ett par- tre nya ljud som han övar flitigt på. Oftast gör han detta när han ligger i sitt babygym och konversera med spöket laban. Han fäster blicken och vänder huvudet efter ljud. Som mamma är det väldigt ball att se, som utomstående kunde man antagligen inte bry sig mindre ;-)


Nu har han precis badat -en favoritsysselsättning. Snart kommer Elvispens morfar på besök och jag tänkte för första gången utnyttja tillfället till barnvakt i 15 minuter medan jag och Hunden tar en promenad. Det ska nog gå bra.

Av dante - 12 mars 2009 07:38


Idag ligger BVC-besök på schemat.


Det är allt. Nu ska Elvispen få hoppa hur sin pyjamas och få vanliga kläder på sig, och sen är det snart dags för käk.


Av dante - 10 mars 2009 22:08


Är ni medvetna om hur jävla bra Dolly Parton är?! Om inte, undersök saken!

(Min absoluta favorit är Those were the days)



 http://www.bfeedme.com/wp-content/uploads/2006/04/Dolly%20Parton.jpg

Av dante - 10 mars 2009 21:02

 I söndags var det Internationella kvinnodagen och dragen till ära hade 

"L'Osservatore Romano, Vatikanstatens officiella tidning, en artikel som resonerade runt vad som bidragit mest till kvinnans frigörelse under 1900-talet. Den nämnde p-pillret, rätten att arbeta och att rösta men påpekar sen att det finns en uppfinning som har mycket väldigt mycket, kanske allra mest: tvättmaskinen."

En fri kvinna? Vatikanens tidning slår ett slag för tvättmas


Jag har aldrig kunnat förlika mig med religion och detta är bara ytterligare ett argument till mina åsikter. Jag anser dock att alla människor är i sin fullständiga rätt att tycka vad de vill så länge de inte tvingar på någon annan sin religion eller kommer med dumheter, förtryck och elände. Som historiker har jag hyfsad koll på människans eget skapande av religionen och min åsikt är att människan skapar gud, och inte tvärtom.


Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards