Alla inlägg under april 2009

Av dante - 6 april 2009 08:43


Idag ska vi iväg och shoppa kläder till Elvispen. Jag har rabattkuponger på Kappahl på 30% som jag skrivit ut. Jag har skrivit ut två. Tror ni man kan flörta lite så man kan använda båda, fast till olika plagg, eller bör jag kanske skicka in sambon med den ena?


Här har ni rabattkupongen gott folk! Skriv ut och spring till Kappahl för den gäller bara tills imorgon!


Av dante - 5 april 2009 22:13


Kan detta vara sant? Å andra sidan är ju inte den siste idioten född så det skulle inte förvåna mig även om liknande listor dyker upp med ojämna mellanrum.


”Stranden var för sandig.”


”Sola topless på stranden borde förbjudas. Vår semester blev förstörd eftersom min man tillbringade hela dagarna med att glo på andra kvinnor.”


”Ingen hade sagt att det finns fiskar i havet. Barnen blev förbluffade.”



”Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering.”



”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England men för amerikanarna tog det bara fyra.”

Av dante - 5 april 2009 18:53


Nu är Elvispen nybadad. Jag försökte lära han att plaska, det gick sådär. Han vevade lite med ena armen och högerbenet men jag är tveksam till om han förstod vad jag menade med att plaska. Jag är inte så pedagogisk (en egenskap man kanske annars bör ha som lärare...). Nu sover liten Elvisp och jag tvättar kläder. Kläder i storlek 62. Killen börjar bli stor så nu är det dags att börja använda nästa storlek.


I november, tre månader innan Elvispen föddes, skrev jag detta inlägg om kläder jag beställt till honom. Jag minns så väl när jag beställde dem och kläderna kom hem. De har sedan dess legat längst ner i hans byrålåda. Ikväll plockade jag fram dem. Klippte bort lappen och la den lilla bodyn i tvättmaskinen. Det är dags nu. Dags för storlek 62. Jag minns hur jag sneglade på bodyn och undrade hur länge jag skulle behöva vänta innan vi kunde plocka fram den. Nu kan vi det och imorgon blir Elvispen 8 veckor. *redan nostalgisk*



Av dante - 5 april 2009 10:26


Stackars barn! Efter klockan 06 i morse gick vi upp och la oss igen och jag hoppades på en timmes sömn till. Tji fick jag. Vi gick visserligen inte upp förrän 08 men under de två timmarna gnällde Elvispen ungefär var 10e minut så det blev inte mycket till sömn.


Så vi gick alltså upp vid 08. Elvispen var glad som vanligt när jag förstod att han skulle upp för dagen. När jag så ska byta blöjan upptäcker jag att en ICA tvättservett är inknölad i blöjan... Stackars barn. Torterad i tre timmar av en ICA tvättservett. Tacka fan för att det var gnälligt för vem vill sova med en hård och sträv tvättlapp i rumpan?!



Av dante - 5 april 2009 05:46



Trött. Elvispen pigg. *gäsp*

Av dante - 4 april 2009 18:17


Ibland undrar jag vad det är för fel på folk? Har majoriteten av det svenska folket en inbyggt och automatisk tjurighet mot barnvagnar? Jag har nyligen upptäckt detta fenomen nu när Elvispen (redan!) börjar närma sig 2 månader.


Jag tycker själv att jag är löjligt hänsynstagande när jag är ute med barnvagnen. Jag nästan ber om ursäkt för att vi finns och stör. Urkorkat egentligen!


Bara för att ta två exempel: På väg till affären idag går jag på en bred gång- och cykelväg. Jag håller mig så långt ut mot kanten jag kan när jag möter en äldre gubbfan med någon form av mindre permobil, typ rullstol med motor. Så fort han ser mig ändras hans ansiktsuttryck. Han håller sig inledningsvis på andra sidan av trottoaren men svänger demonstrerande in mot mitten när vi möts varpå jag hastigt som värsta barnvagnsrallyföraren får köra ner halva vagnen i det lilla gräsbeklädda diket! Fan, vagnen kan ju välta! Det fanns gott om plats att mötas på men ändå skulle den tjurige gubben försöka (?) köra på oss! Jag skulle haft ett ruttet ägg med mig.


http://www.bloggportalen.se/blogportalimages/avatars/originals/47178.png

Väl i affären gör jag mina ärenden i förbutiken/informationen och ska sedan ta mig förbi ett gäng folk varpå en gammal tant (vad är det med gamla människor?!) placerar sig och sin röda rullator mitt i gången så jag inte kommer förbi. "Usch, jag äter pencillin. Jag är så sjuk ska du veta" deklarerar hon till en annan lika gammal tant. Om jag gör mitt yttersta att hålla mig ur vägen, varför tycks det att gamlingar har något jävla företräde?


Jag börjar bli ilsk mot gamlingar. Jag ska börja samla gamla ägg. (Nä, jag vet -alla är givetvis inte förtjänta av ruttna ägg!)

Av dante - 3 april 2009 23:46

 Ser ni!?! Det står ju för fan 17 (sjutton) grader för götaland och 13 för skåne! Imorgon ska jag odla fräknar!  
Prognos för lördag, uppdaterad fredag 03april. Bild: SVT.

Av dante - 3 april 2009 22:53


Jösses så besvärligt det är att färga håret själv! Jag hade fram till idag en hemsk utväxt som gjorde att jag såg ut som jag var flintskallig i rad längst upp på skallen. Mindre sexigt. Dessutom hittade jag ett grått hårstrå!! Paniken kröp i kroppen och jag hade inget annat val än att färga själv. 

 http://carinadahl.com/wp-content/krakan.jpg

Till en början går det bra. Men i takt med att mer hår blir färgat ju mer ser jag ut som ett kråkbo i huvudet och till slut ett bombat kråkbo. Det var inget annat att göra än att chansa var jag färgat någonstans. 


Resultatet blev väl ganska bra, men tro fan att jag missade att få färg på det enda gråa hårstå som jag har (ehh.. hade- jag drog bort det).

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards