Alla inlägg den 1 maj 2009

Av dante - 1 maj 2009 16:03


Aftonbladet ser sin chans att tjäna några riksdaler extra på lösnummer och kör nu järnet med skrämselpropaganda. Seriöst -nu får väl för fan tidningen skärpa sig! Nu "ska" 4000 svenska dö. I svininfluensan. I svininfluensan som inte ens har något med svin att göra. Brukar Aftonbladet eller andra tidiningar skriva om alla de tusentals som dör varje år i influensa? Eller alla de som varje år dör i hjärtinfarkt?



Sist var det fågeninfluensan. Då skulle vi också dö. Tidningarna körde sketastora rubriker med text som MÖRDARFÅGLAR HITTADE DÖDA och så visades en karta till en damm där det hittat två döda gräsänder. Som om gräsänder inte brukar dö. Och som tidiningarna dagarna efter fick dementera -de stendöda gräsänderna hade ingen influensa.


Ja jösses... Fågelinfluensa och Svininfluensa. Vad blir det nästa gång? 

Av dante - 1 maj 2009 12:06


Idag på förmiddagen har jag och Elvispen planterat smultonplantor i trädgården. Vi ska äta dem tillsammans i slutet av sommaren om Hunden inte innan dess kontaminerat dem med sitt kissande...


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/Fragaria_vesca_close-up_4_cropped.jpg/220px-Fragaria_vesca_close-up_4_cropped.jpg

Av dante - 1 maj 2009 09:44

kl 06.30 idag var jag och Hunden på promenad. Alla sov. Inte en själ såg vi, inte en bil -inte ens en katt. Skön start på dagen!

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards