Alla inlägg under maj 2009

Av dante - 26 maj 2009 23:02


Det blev varken ogräsröjning eller långpromenad idag. Istället gick jag och Elvispen hem till Farmor och Farfar Elvisp. Där åt jag två bullar.. Fan. Jag ska ju inte äta sånt var det tänkt.


Jag har varit duktig och inte ätit godis på veckor. Dessutom har jag lagt upp ett litet eget träningsprogram för att få ordning på mage och rumpa efter graviditeten. Och på detta har jag eliminerat nästan alla kolhydrater ur min mat. Jag ger mig fan på att de sista 4 kg (gärna ett par till sen) ska bort nu och magen se vettig ut. 


Jag vägde 59 när jag blev gravid.

Jag vägde 75 på förlossningen.

Jag vägde 71 efter förlossningen.

Jag vägde 67 två månader efter förlossningen.

Jag väger 63 nu drygt tre månader efter förlossningen. (minus 12 kg alltså)

 Mål: 59.


Av dante - 26 maj 2009 10:15


Jag har glömt berätta om Elvispens senaste framsteg. 


  • Nytt ljud som han terroriserar oss med från morgon till kväll "AAAAHAAAA" -tänk dig att du skriker i så ljus stämma då kan "AAAA" som när doktorn ska glo en i halsen. Lägg till lite vibratio på det och tänk arg katt. Så låter Elvispen. Och det är högt också! Så har han låtit i fyra dagar nu. Han är jättenöjd.  
  • Vänt sig från rygg till mage, dock har han inte helt fått kläm på det utan det "råkar" mest bli så. Någon gång även tvärtom.
  • Ligger på magen länge och leker och pratar.
  • Sitter själv om han bara håller sig i våra händer. Dvs vi håller inte honom, utan han håller sig själv. Duktig kille.
  • Griper tag i leksaker, flytta dem mellan händerna och in i munnen.

Av dante - 26 maj 2009 10:12

http://www.newsdesk.se/files/57d742a593dde99163626c3f3b9ccd06/resources/ResourceHiresImage/thumbnails/stenbelaggning_ogras_medium.jpg

Idag är det varmt och sol igen ute. Jag funderar på att antingen ta en långpromenad och valla rumpan, eller ha ihjäl lite ogräs i trädgården fram till Pappa Elvisp vaknar från nattskiftet. Kanske båda delarna?

Av dante - 26 maj 2009 10:10


Som vi sovit, Elvispen och jag!


Vi gick och la oss lite efter 23 igår. Elvispen sov som en stock och jag låg och tittade på tv ett tag. Sen slockande jag också för att vakna vid 05 då Elvispen blev hungrig. Han käkade, och på 20 minuter var i säng igen. Slocknade. Jag vaknade 9.15 -då sov fortfarande liten Elvisp.


Nu ligger han i sitt babygym och pratar som  en katt.

Av dante - 25 maj 2009 18:30


Idag har vi haft fullt upp precis hela dan. Rensa ogräs. Promenera Hund. Frisör. Laga middag. Handla. Leka med Elvisp. Byta blöja. Plantera blommor. Sätta fröer (lite sent kanske). Diska. Tvätta.


Nu ska jag sätta mig framför tv:n och spela UFC på Xboxen och spöa skiten ur Pappa Elvisp.


 http://img.mixedmartialarts.com/method=get&s=024C0E25-1D09-6BFC-E519C4312EF32721.jpg

Av dante - 25 maj 2009 11:01

Pappa Elvisp förklarar varför han går så långsamt när vi är på promenad

-Jag är ju som en elegant travhäst.


Logiken?

Av dante - 24 maj 2009 19:23


Nu har familjen Elvips vallat fläsket. Drygt en timmes promenad blev det i riktigt skönt väder så nu har jag odlat lite fräknar också.


 

Både träd, grodor och miniflugor frodas!


 

Igenväxt sjöutsikt.



 

Stigen ner mot sjön. Ute till vänster i gräset är det livsfarligt att vistas -fästingar och nästintill utdöda djur kan anfalla.


Familjefoto.




Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards