Alla inlägg den 2 juni 2009

Av dante - 2 juni 2009 21:23

http://www.amaranti.pl/images/loreal_nutribronze_mleczko_do_ciala.jpg

Jag tänkte komma med en uppdatering och en recension av L'oreals brun utan sol som jag provat nu i några dagar.


Se tidigare inlägg: 1, 2, 3


Detta är alltså en lotion med brun-utan-sol (bus) i som ger gradvis brunhet. Den finns för mörkare hud och ljusare hy. Jag valde den ljusare. Mycket av praktiska skäl. Resultatet kommer som sagt gradvis och det är därför mycket lättare att få det jämnt. Om man missat någonstans eller fått förmycket på ett ställe är det enkelt att fylla i eller hoppar över nästa gång man smörjer sig. Och eftersom brunheten kommer gradvis blir det inga kraftiga fläckar.


Jag har smörjt benen två gånger om dagen i tre dagar nu och har fått jättefin färg. Jag är imponerad! Den är varken gul eller orange utan snyggt brun. Jag har inte blivit flammig eller fläckig alls. Dock är jag noga när jag smörjer benen. Dessutom luktar det gott! Det är ganska ovanligt för bus-produkter som har en tendens att lukta äckliga kemikalier. 


Väl värt ett försök alltså! Kostar 55 riksdaler på ICA. Sketabilligt och prisvärt!


Tips: ta det lungt över knä, armbågar och fötter. "Sudda" ut lotionen på dessa ställen så det inte blir för kraftig färg (eftersom man ofta är torr där så suger huden åt sig extra lotion) Tänk logiskt: var blir man naturligt solbränd? Smörj där. Hoppa alltså över fotsulor, mellan tår och fingrar exempelvis.



Av dante - 2 juni 2009 19:52


Idag har jag beställt klänningarna från Haléns. Med snabbpaketsservice och en rabatt på 100 kronor. Det tog sin tid men trägen vinner.

Nu får jag *** hoppas att de passar också bara!


   Klänning
Klänning

Av dante - 2 juni 2009 19:47

 


Oki. Nu har jag lite tid när Elvispen däckat. Jag var som sagt mörk i håret. Mörk-mörk-brun. Och jag vill bli blond igen. Ingen superenkel ekvation kanske om man planerar behålla håret på kuppen och inte bränna av det.


Således blev det en massa små tunna slingor i hela håret som helt enkelt får ljusa upp hela håret. Frissan säger att solen kommer jobba vidare på det under sommaren. Resultatet blev bra har jag bestämt mig för. Dock inte som jag tänkt det och vill ha det. Därför känner jag min kluven. Ytterligare frisörbesök behövs för det.

Av dante - 2 juni 2009 18:06

Hinner inte blogga eller bloggläsa för tillfället -tänkte bara berätta för eventuellt intresserade att numera är jag smått guldig i skallen. Fast det är nog inte så illa som jag kanske tycker. Jag vet inte vad jag tycker. Än. Om en stund kanske jag vet.

Av dante - 2 juni 2009 11:00


Idag är det frisörbesök. Jag ska gå från mörk till ljus är tanken. Sist (en annan) frisör försökte sig på detta blev jag gul och såg ut som en rosa gris i ansiktet. Denna gång ska jag till en betydligt mer erfaren frisör så jag hoppas på bättre resultat. Men lite nervös är jag allt...


Kuriosa:

När jag var liten (typ 6-7år) bodde vi granne med en frisör. Hon var den första frisör jag gick till tror jag. Ett tag var det coolt att limma fast en lång hårslinga i håret (minns ni?) -det var hon som satte dit min hårslinga och jag kände mig enormt cool. Det är henne jag ska till idag och det är säkert 20 år sedan jag var hos henne sist. Kul!

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards