Alla inlägg den 30 juni 2009

Av dante - 30 juni 2009 23:42


Jag läser om lip plumper och blir fundersam. Detta är alltså ett läppglas som förstorar läpparna. http://89.221.241.79/images/lip%20plumper_min.jpgUtan knivar, nålar eller annat jox. "Vanligt" läppglans alltså.

Men så funderar jag steget längre -det måste ju vara något i dessa läppglans som gör att kroppen reagerar med att svälla upp och för min lekmannahjärna tänker jag allergi. Jag läser innehållsförteckningar men begriper inte mer än ett ord "acid" -visst fan är det syra? Hälsosamt? Hrm...


Vidga mina vyer ni mer medvetna! Hur funkar det? Jag fattar faktiskt inte!

Av dante - 30 juni 2009 22:28


Satan vad det varit varmt idag! Och kvavt. Tur det finns kallt vatten!


Jag och Elvispen tog bilen till Elvispens kusin och som brukligt är var liten Vips på bra humör. Ikväll käkade han gröt med fruktpuré som traditionen numera bjuder. Visste ni att det är enormt roligt att spotta samtidigt som man har mat i munnen? Då stinker det ju mat överallt och för att ytterligare förgylla denna lek bör man stoppa händerna i munnen samtidigt. Fatastiskt kul -tills tvättservetterna åker fram för att torka bort gröt ur öron och näsa...



Av dante - 30 juni 2009 12:08

Även liten Elvisp behöver svalkas i denna värme. Därför har vi haft "plask-och-lek" på köksvasken. Köksvasken ser ut därefter också men Vipen hade iallafall roligt.



Av dante - 30 juni 2009 09:25

http://1.bp.blogspot.com/_tbH78lQv7EQ/SdcSub6y3QI/AAAAAAAAAnc/bh4VAwTdOZM/s400/SOL.jpg


 23 grader i skuggan och klockan är bara 9.30 Härligt!


Idag ska jag och Elvispen träffa Elvispens kusin. Jag hade planerat att gå hem till dem men funderar nu på att ta bilen istället. Det är en bit att gå och det känns lite humanare både för mig och Elvispen att ta bilen när det är så varmt. Men jag skulle behöva motionen...



Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards