Alla inlägg under juni 2009

Av dante - 5 juni 2009 09:46


Det pissregnar! Jag är inte alls i festivalstämning. Skit också. Igår fick vi veta att bussarna som ska köra ut till festivalområdet inte kom. Dessutom stod det att de skulle avgå från resecentrum -här finns inget som heter så! Så var fan är bussarna!? Här finns en Station och en Bussterminal...


Svärfar som är busschaför begrep inte heller. Han gjorde efterforskningar på jobbet. Hittade stackars vansinniga rockare utmed busslinjen som stod och väntade på bussen -som inte kom.


Jag och Pappa Elvisp fick börja ringa runt till de vi trodde ansvarade för busstrafiken till festivalen. Vi blev hänvisade till den ena efter den andra. På det sjunde (!) telefonnummret fick jag tag i en snubbe. Det gick bussar. Från Stationen. Men de var försenade. Riktigt försenade. Kunde de inte sagt det i högtalarna på Stationen? Kasst. 


Svärfar kör ut oss till festivalen men han jobbar så vi åker inte förren i eftermiddag. 


Usch som jag kommer sakna Elvispen... Känner mig så egoistisk som lämnar han hos Farmor Elvisp och åker på festival. 

Av dante - 4 juni 2009 22:29


Idag har jag flängt som en skållad råtta och sitter ner först nu och kan ta det lugnt i väntan på att tvätten ska bli klar. Har väl egentligen inte gjort något utöver det vanliga men idag har allt bara hopat sig och gått i ett kör. Jag blir lite trött då.


  • Motions/promenad-runda med Elvispen
  • Hämtat jordgubbar hos Farmor Elvisp
  • Handlat mat
  • Handlat vin
  • Besökt katten jag passar under rockfestivalen
  • Haft Morfar Elvisp på besök
  • Laga middag/diska/plocka
  • Tvätta
  • Vattna
  • Duscha
  • Sol-utan-brun:a mig (så klart)
  • Duschat Elvispen
 Usch ja, listan kan bli lång...

Bloggande och bloggläsande har fått stå tillbaka idag. Imorgon är det Sweden Rock som gäller så då blir det troligen slött med bloggandet då också. På lördag ska jag ta igen allt!

Av dante - 4 juni 2009 18:30


Klänningarna har kommit. Otroligt nog passar de. Båda två! Dock känner jag att det blir problematiskt med att få BHn till att passa in. Jag får klura på det. Återkommer!

Av dante - 3 juni 2009 22:38














Gratis bebiskäk! Här är en kupong till en gratis förpackning av Naturnes. Det finns för barn mellan 6-12 månader så tyvärr är Elvispen förliten ännu men kanske någonn av er har nytta av kupongen? 

Av dante - 3 juni 2009 21:48


Elvispen lämnades hemma hos Farmor Elvisp några timmar medan jag och sambon körde till lilla Norje och Sweden Rock Festival. Vi parkerade hos några kompisar i Norje, kunde konstatera att ingen var nykter men alla lika glada för det. Vi tog en sväng ner på området, löste in biljetterna mot armbanden och lyssnade på Deathstars.


Strax börjar det mörkna på himmeln

 '


Här har regnet precis dragit förbi. Det regnade lika mycket som himmlen är mörk.

 


 Och lika fort spricker det upp igen!

 

Japp -handla kan man också (eller använda den lilla provisoriska livsen som regnskydd...)

 

"Jesus lever. Arbetslös? Sorg? Ensamn? Ångest? Rädd för döden? Vi ber för dig! "  

 


Av dante - 3 juni 2009 19:54


Jag och hunden är på promenad nu ikväll, möter två pojkar -ca 9 år.


Pojke: *lycklig* Är det en pittbull?!

Jag: Nej det är det inte.

Pojke: Vaaad äär det då?

Jag: Det är en boxer.

Pojke: *jättebesviken* Jaha...


Pojke cyklar vidare.

Av dante - 3 juni 2009 11:03

http://www.hyrtaltet.se/Produkter/Bilder/toa.jpg

Skit också. Det blåser kallt och är mulet. Det ska ju vara sol och varmt under rockfestivalen! Som det alltid är. Vi som alltid bränner oss. Svettas. Släcker törsten med fesljummen öl. Ligger i gräset och lyssnar på musik. Äter en överkokt pasta. Solar.


I år blir det nog snarare att vi står och huttrar med röda näsor bakom en bajjamajja som vindskydd.



Av dante - 2 juni 2009 21:23

http://www.amaranti.pl/images/loreal_nutribronze_mleczko_do_ciala.jpg

Jag tänkte komma med en uppdatering och en recension av L'oreals brun utan sol som jag provat nu i några dagar.


Se tidigare inlägg: 1, 2, 3


Detta är alltså en lotion med brun-utan-sol (bus) i som ger gradvis brunhet. Den finns för mörkare hud och ljusare hy. Jag valde den ljusare. Mycket av praktiska skäl. Resultatet kommer som sagt gradvis och det är därför mycket lättare att få det jämnt. Om man missat någonstans eller fått förmycket på ett ställe är det enkelt att fylla i eller hoppar över nästa gång man smörjer sig. Och eftersom brunheten kommer gradvis blir det inga kraftiga fläckar.


Jag har smörjt benen två gånger om dagen i tre dagar nu och har fått jättefin färg. Jag är imponerad! Den är varken gul eller orange utan snyggt brun. Jag har inte blivit flammig eller fläckig alls. Dock är jag noga när jag smörjer benen. Dessutom luktar det gott! Det är ganska ovanligt för bus-produkter som har en tendens att lukta äckliga kemikalier. 


Väl värt ett försök alltså! Kostar 55 riksdaler på ICA. Sketabilligt och prisvärt!


Tips: ta det lungt över knä, armbågar och fötter. "Sudda" ut lotionen på dessa ställen så det inte blir för kraftig färg (eftersom man ofta är torr där så suger huden åt sig extra lotion) Tänk logiskt: var blir man naturligt solbränd? Smörj där. Hoppa alltså över fotsulor, mellan tår och fingrar exempelvis.



Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards