Alla inlägg under juni 2009

Av dante - 24 juni 2009 21:25

http://www.amaranti.pl/images/loreal_nutribronze_mleczko_do_ciala.jpg

Nu jävlar ska jag matcha dagens röda solbränna med BUS-bruna ben. Mina ben innehåller tydligen inga pigment alls. Nåt gick väl fel där på vägen i min tillverkningsprocess.


På Elvispens namnfest ska jag ha min vita klänning och till detta tänker jag mig att det är mera klädsamt med bruna ben än vita likt klänningen. Så nu ger jag järnet igen med min BUS och jag är fortfarande lika nöjd som innan med den.



Av dante - 24 juni 2009 21:17

Fantastiskt! Vilket Skåneväder vi får på Elvispens namnfest! Han kom till mamma med det bästa jag vet -snöstorm. Och han får sin namnfest i det nästbästa som finns -högsommarvärme och sol!


Prognos för helgen, uppdaterad onsdag 24 juni. Bild: SVT.
Av dante - 24 juni 2009 20:14

Just nu står ett partytält uppmonterat i trädgården. Jag har tvättat stolar och bord hela dagen (och fått lite solbränna på köpet). Nu ska jag bara klura ut hur i helvete alla ska få plats också...


 

Av dante - 23 juni 2009 21:14

Hunden har en egen badbassäng. Hon älskar att bada och har man inte sjötomt får man ordna det. Nu är det så varmt så jag tyckte det var dags att plocka fram bassängen. När den var uppblåst och jag börjar fylla den blev Hunden fantastiska glad att hon genast letade upp sin badboll det fortaste hon kunde.


 



 














 


 


Av dante - 23 juni 2009 21:06


http://www.brafab.se/images/products/thumbnails/622WH.jpg

Jäklar vad tiden går fort när man som mest behöver den! Vi har verkligen fullt upp denna vecka inför Elvispens namnfest i helgen. Pappa Elvisp har jobbat till 14.00 idag. Därefter till systemet för att köpa öl och vin. Iväg direkt för att köpa mat (vi tyade inte laga mat idag). In med maten i käften, iväg till verkstaden med bilen som bestämt sig för att behöva lagas. In i bilen, hämta släp och lasta släpet med bord och stolar från tre olika ställen. Hem. Hajva av möblerna för att köra och lämna släpet igen. Hem till Elvispen så jag kunde köra och handla inför helgen.Och detta var bara vår eftermiddag. Blir trött bara av att tänka på detta. 


Men bra kommer det bli!



Av dante - 22 juni 2009 19:06

Precis inkommen från trädgårdsarbetet som jag och Elvispen satte igång med i förmiddags. Pappa Elvisp kom hem vid 14 från jobbet, tog med sig Elvispen in och lagade middag.


Nu har Elvispen precis somnat efter en portion gröt och det är dags för mig att ta en ytterst välbehövlig dusch. Därefter hoppas jag hinna med en bloggpromenad ikväll.



Av dante - 22 juni 2009 09:47

Nu blir det fullt upp denna vecka. På lördag ska Elvispen ha sin namnfest och det är massor som ska göras till dess.


Partytält ska sättas upp

Stolar och bord samlas in

Mat och dricka ska köpas

Borden ska dekoreras

Våra tal finslipas så det blir naturligt och bra

Ballonger blåsas upp och hängas i tältet

Dukar ska köpas

Gräsmatan klippas

Rabatter fixas till

Tårta beställas


och lite därtill. 

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards