Alla inlägg under juni 2009

Av dante - 16 juni 2009 19:27


Kaffe är minsann inte dumt alls om man är trött på kvällskvisten upptäcker jag just nu (ja, ibland är jag inte snabb...).


Gott kaffe:


Gevalia EbonyGevalia Ekologiskt Mörkrost

Av dante - 16 juni 2009 17:24

Idag har jag och Elvispen varit på föräldrarträff. Elvispen är rädd för flickor kunde vi i gruppen konstatera. Varje gång han tittade på flickan som låg bredvid honom på golvet började han 1) puta ut underläppen, 2) darra med underläppen 3) gråta.


Livsfarliga tjejbaciller! Till killen bredvid sa Elvispen istället "HöHö!" och log. Killar är att föredra tydligen.


Idag pratade vi om mat på träffen och kunde konstatera att vi gått rätt tillväga idag vad gäller smakportioner. Och på tal om mat, nu är det dags att prova gröten igen (igår åt han med en jäkla aptit).

Av dante - 16 juni 2009 12:24

Idag är det sol och hyfsat varmt. Äntligen.


Jag och Elvispen ska på föräldrarträff idag och Pappa Elvisp ska frisera våra buskar vi har i trädgården.


Det ska bli spännande att se hur Elvispen reagerar på det andra små idag. Han har varit lite ostabil i humöret den senaste veckan när det gäller att hälsa på folk (även de han känner). Antingen blir han väl förbannad när vi kommer ner till BVC (där träffen är) eller tycker han det är fantastiskt roligt.



Av dante - 16 juni 2009 00:12

Jösses.. Elvispen var inte sugen på sin flaska mat ikväll så vi rörde ihop lite gröt eftersom jag anade att han annars skulle vakna sketahungrig inatt. Och jäklar vad han åt gröt! Det var första gången han fick smaka bebisgröten och vi fick till slut stoppa matintaget för den lille då vi blev nervösa att det kunde bli förmycket av det goda så här i början.


Nu vill han nog aldrig mer käka rälig flaskmat... Nu har han sagt g´natt för idag.

Av dante - 15 juni 2009 19:53

 
En tjusig skjorta och ett par coola hängselbyxor till Elvispen. Tanken är att detta ska han ha på sin namnfest. Han kommer bli så snygg så! (Jo, jag köpte mer... men bara lite mer).

Av dante - 15 juni 2009 19:19

http://millanmill.files.wordpress.com/2008/01/13129201_5139584.jpg

Jag tänkte göra en uppdatering av inlägget Var är alla positiva? efter att jag funderat en sväng till efter Monicas kloka kommentar på det


"Har inte folk annat för sej än att vara negativa till allt så kan dom hålla käften och dra nåt gammalt över sej."


I april var Elvispen 8 veckor gammal och vi hade kalas för Pappa Elvisp. Jag hade bakat en kladdkaka, vispat vaniljvisp (grädde) till och bryggt kaffe.

Jag fick klagomål på allt. Fan så tragiskt egentligen när man tänker efter! 


Kaffet var för starkt, kakan var visserligen god men var den inte lite torr och väl söt? Dessutom hade det varit godare med vanlig vispgrädde till. Och fotot på Elvispen jag tagit och gjort förstoring på och visade för gästerna -det var lite oskarpt det där fotot. Just det, och den nygjorda tatueringen... Nån som tror den var bra? 


Konstigt det där. Kanske dags att ryta ifrån känner jag... 



Av dante - 15 juni 2009 18:30

Jag har shoppat.. lite...Bara lite. Bilder kommer så snart Elvispen går med på att jag sitter här och roar mig. Elvispen is the boss :)

Av dante - 15 juni 2009 14:28


Nu lämnar jag Pappa Elvisp och Elvispen och kör iväg på en egen roadtripp. Pappa Elvisp har jobbat hela helgen så nu är det dags för han och Elvispen för lite kvalitetstid. 


Och jag ska shoppa. Men bara lite... Lite. 

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards