Alla inlägg under augusti 2009

Av dante - 31 augusti 2009 10:38

Men ahh...


Somnade ca 23.30 Vaknar två timmar senare av en hostande och kräkande hund. Går upp och hittar en hel nerspydd soffa. Mysigt. 


Är ute med hunden, städa soffa mitt i natten. 


Somnar om lite efter 03 bara för att vakna två timmar senare igen och möts av samma syn. Städa soffa igen. Lägga filtar i tvättmaskinen...


Nu torktumlas eländet, och soffan ska grovrengöras. Kul natt. Tradig hund. Hon kan väl spy på dagen istället?!

Av dante - 30 augusti 2009 19:40


Jag tävlar om ett presentkort värt 300:- hos litenpålandet i Nikitas blogg.
Var med och tävla HÄR du med!

Av dante - 30 augusti 2009 19:21

http://4.bp.blogspot.com/_4BNt-YpJNRA/SlJSjJrj_LI/AAAAAAAAAvc/fE67SWBKVfQ/s320/tand.jpg


Jösses vad han är gnällig vår lille Visp. Gnällig för att vara Vispen då han sällan gnäller, och aldrig skriker.


Ikväll grät han sig igenom kvällsmaten, men gapade ivrigt och ville samtidigt ha mer. Han kastade sig bakåt, var arg och ledsen. Men äta skulle han. Därefter ville han ingenting. Inte leka, inte sitta i soffan och se på tv, inte sitta i sin stol, inte sitta i knät...


Nu ligger han i sin säng och småpratar med sig själv, gnäller till emellanåt, och pratar sen vidare. Det är en hel timme tidigare än vanligt som han ligger i sängen.


Kan det vara tänder? Kan tänder irriterar när de små ska äta? Min lille Vips...

Av dante - 30 augusti 2009 18:31


I fredags fick min bror en skiftnyckel i huvudet. Och som smöret på moset lite sparkar när han låg ner. Av tre stycken fega och skitiga pundare. 


En del borde inte gå lösa. På riktigt. Ovan nämnda tre pundare bor på gatan bredvid vår. Polisen säger sig ha "span och uppsikt" på huset och dess inneboende patrask. Men vad hjälper det? De var inte där när min bror fick en skiftnyckel i huvudet (nä, han var inte på besök hos fjabbarna, han gick förbi på gatan) eller när de gjorde inbrott hos grannen här.


Vad hjälper det att lägga in resurser med att "ha uppsikt" när de ändå kan fortsätta sin lilla olagliga tillvaro? Det är vida känt att diverse tvivelaktiga affärer i vårt lilla samhälle utgår från detta hus, är det inbrott vet man vilka de skyldiga är, är det någon som får stryk på öppen gata vet alla vilka de skyldiga är. Och där sitter de, i det vita skabbiga huset utan fönster och är "under uppsikt". Jo tjena...


För fan. Lås in fjabbarna! 

Av dante - 29 augusti 2009 22:50


AAAAAAA-WEIIIIIII


Ett förtvivlat skrik från Elvispens säng.

Han hade i sömne tappat bort nappen han alltid måste hålla i handen när han sover.



Av dante - 29 augusti 2009 17:14

Pappa Elvisp sitter och äter middag med Elvispen och har lite smärre problem med orden:


- Men! Nu har har du ju munnen upp över hela huvudet!

- Va? Har han munnen över huvudet?! undrar jag förvånat

- Nej, jag menar han har mat mellan näsan.



Av dante - 28 augusti 2009 18:46

La-la (när han "sjunger" med sin spelande ko, ska det givetvis vara...)

Ka-ka

AH-ka-ka

Eeijj

Ba-ba

Pa-pa

Ga-ga

AH-ga-ga

Amm (när han äter)

Am-am (när han äter)


Elvispens ordlista utökas


Av dante - 28 augusti 2009 17:11

Fan vad jag är dum.


Sålde två tröljor på tradera. Går till affären och köper ett alldeles förstort vadderat kuvert som med fraken slutar på en summa ÖVER den summa jag fick in på auktionen. Jag gick back. En krona. Allt för att jag var förvirrad och köpte ett för stort kuvert. 


Pinsamt. 

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards