Alla inlägg under augusti 2009

Av dante - 12 augusti 2009 21:05


När jag besöker bloggar lämnar jag i princip alltid en kommentar efter mig. Det är lätträknade gånger då jag inte gör det.


Jag läste i en blogg, jag kan dessvärre inte minnas vilken nu, att kommentarerna är som bränsle för bloggen. Jag tror det var så blogginnehavaren beskrev det. Vilken genial jämförelse -tänkte jag. För hur roligt är det med en blogg utan eller med väldigt få kommentarer, utan reflektion och hälsningar, utan svar och tankar?

 

Trots ett konstant antal besökare är ni bara några få som kommenterar. Vilka ni är vet ni själva och det är mycket tack vare er jag uppdaterar bloggen. Det är ni som är bränslet. Men ni är få i jämförelse med antal besökare på bloggen. Jag känner att mer bränsle att fått bloggen att öka hastigheten.


Jag är inte ute efter att skaffa ett skyhögt antal besökare men jag är lite fundersam på vilka alla ni andra är som dagligen tittar inom men aldrig visar er. Vilka är ni? 



Av dante - 11 augusti 2009 21:59

Inspirerad av Bambi så lånar jag hennes idé och ställer samma fråga till er, har ni något favoritmotto eller ordspråk?


Det finns ju otaliga citat som kan vara värda att lägga på minnet men jag har ett särskilt som egentligen inte behöver förklaras. Den säger allt. Citatet är från Hammerfallas Remember Yesterday.


 

Av dante - 11 augusti 2009 21:46


Idag har Elvispen

  • Varit på bilprovningen och besiktigat bilen.
  • Varit på Lindex gör att hämta gåvopaket från Liberoklubben.
  • Varit på H&M för att leta höstjacka -som han inte hittade.
  • Varit på uteservering och käkat middag.
  • Badat i vasken.
  • Jagat Hunden med sin lära-gå-stol.

Nu sover Vispen. Imorgon ska han till barnläkaren för 6-månaderskontrollen.

Av dante - 10 augusti 2009 22:19

Lagom till Vispens sexmånadersdag hittade jag några tabeller som
anger barns utveckling och vad de kan vid respektive ålder. Jag roade mig med att jämnföra milstolparna för sexmånaders bebis och sjumånaders bebis. 
 
Jag har kommenterat varje punkt med rött.
 
 
 Det som slog mig var att Vispen redan nu, sex månader gammal, gör flera av sakerna som finns punktat för sjumånaders bebis. Däremot har han inte rikigt fått kläm på att vända sig från mage till rygg vilket de flesta kan vid hans ålder enligt tabellen. 
 
Jag tar dock sådant med en nypa salt och oroa mig inte särskilt för hans utveckling. Han tuggar ju gurka, och då är väl allt som det ska? ;) 

Av dante - 10 augusti 2009 21:12

http://www.zettweb.com/grab-a-picture/veckans/tidigare/gurka16.jpg



Häromdagen köpte vi puréburkar för 6-månaders bebisar till Elvispen. I tre dagar fick han dessa och varje gång klöktes han och tyckte det var förjävla äckligt. Vi kom på att det är nog konsistensen som han hakar upp sig på. I 6-månadersburkarna är maten mindre finfördelad och består av små, mjuka bitar. Detta var skitäckligt tyckte Vispen.


Så vi tänkte att vi köper en mixer och mixa maten till honom. Men -tugga måste han ju lära sig tänkte vi. Så vad gör man då? Jo, då delar man gurka i små pyttebitar och ger till Vispen som han själv får plocka och leka med och vad tror ni han gör? Han tuggar och tuggar, skrattar, tuggar och tuggar och sväljer.


Fy fan så söt han var när han åt de små gurkbitarna. Så tugga kan han alltså. Trots avsaknaden av gaddar. Antagligen är det väl så att 6-månaderspurén som består både av "sås" och bitar blir för mycket för liten Visp att hantera och han reagerar med att grymta och klökas. Men rena bitar mat går bra. 


Imorgon övar vi vidare på att tugga. 

Av dante - 10 augusti 2009 20:56

Häpp. Frisören har tagit semester... Bara att inse, fåglarna lär bygga bo i mitt hår innan jag hinner få det åtgärdat.



Av dante - 10 augusti 2009 00:54


Mitt hår har dött.


 Jag har slingat det ljust två gånger nu, andra gången dog håret. Min söta frisörska gav mig stränga order om att inte ha i en massa kemikalieskit i håret och vägrar färga det igen innan hösten.  Jag fattar varför.


Ja ja, är man dum nog att bränna ihjäl pigmenten i håret så får man också ta konsekvenserna av det hela. Just nu är mitt hår i ett sånt bedrövligt skick att jag utan tvekan skulle vinna VM i bedrövligt hårkskick.


Imorgon ringer jag min frisör, påtalar att vi dödat mitt hår och jag -mot min vilja -måste begrava hälften av håret ty det ser ut som  gammal utnött svinto. Och då är det illa. Det är illa.



Av dante - 9 augusti 2009 19:55


Idag fyller världens bästa Elvisp 6 månader!

Var tog detta halvåret vägen? 


Tiden har väl aldrig gått så fort som den gjort sedan Elvispen föddes, men det har minsann varit det bästa halvåret vi upplevt.


Idag kom Elvispens gammelfarmor- och farfar (dvs. min farmor och farfar) på improviserat kalas. Därefter körde vi till Elvispens farmor och farfar där hela Pappa Elvisps familj befann sig. Snart dök också Morfar Elvisp upp och det hela började arta sig till ett helt släktkalas. 


Vuxit har han gjort, vår Elvisp.

Tre dagar och på väg till BB för återbesök och provtagning.



6 månader och snygg i Villervalla-body.

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards