Alla inlägg den 4 september 2009

Av dante - 4 september 2009 21:12

http://www.h6.dion.ne.jp/~c-bone/Evil_Eye/06_angel.jpg

ÅH! Äntligen! Som jag väntat och längtat.


Nu ikväll kom mamma på besök. Som jag har längtat! Hon har inte varit här sedan Elvispen föddes och tyvärr lär han inte få träffa henne på något annat sätt än det suspekta när jag säger att hans mormor är på besök.

 Det är min stora sorg, med stort S, att Elvispen och hans mormor aldrig möttes.


Det är en del av mig som jag inte vågar ta tag i, som jag inte vågar bearbeta eller fundera för mycket på för jag vet inte var det skulle sluta. Jag nöjer mig med att helt enkelt konstatera att just nu är mamma på besök -sen må ingen se henne, men jag vet. Det räcker. Jag vet. Vad någon annan tror eller tänker om det bryr jag mig inte om, inte det minsta. Jag vet. Jag vet att min mamma är här.


Det är snart ett år sedan sist. Som jag längtat! Jag vet.



Av dante - 4 september 2009 18:13


Idag har jag köpt vin. 


Idag har jag varit hos tandläkaren, helt frivilligt, och trotsat min tandläkarskräck. Äntligen ska jag uppfylla en mångårig dröm. I många år har jag velat få mina sneda och ihoptryckta tänder raka och fina. Folktandvården vägrade hjälpa mig som yngre, "det är charmigt med sneda tänder" var deras argument... 


Snart kan jag le och skratta på foto som normalt folk! 


Känslan? Lättnad, lycka och lite smått euoforisk.


Idag har jag köpt vin. 

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards