Alla inlägg den 24 september 2009

Av dante - 24 september 2009 22:22

 

Jag: Hej Mammas älskling!

Elvispen: Hej mamma!

Jag: Har dagen varit bra tycker du?

Elvispen: Ja, det tycker jag väl.

Jag: Väl?

Elvispen: Ja...

Jag: Du låter tveksam.

Elvispen: Jaså, gör jag det?

Jag: Ja.

Elvispen: Nää, det tycker jag inte.

Jag: Jo, det tycker jag. Är det någon du funderar på?

Elvispen: Ja... jo, faktiskt.

Jag: Vad?

Elvispen: Äsch, det är bara dumt.

Jag: Nej då, klart det inte är. Vad funderar du på?

Elvispen: okej då.. Jag tänkte på natten...

Jag: Ja?

Elvispen: Jag blev lite rädd.

Jag: Ja, du gnydde lite i natt hörde jag.

Elvispen: Jaså, du hörde det?

Jag: Ja, men det gör inget.

Elvispen: Förlåt.

Jag: Det är ingen fara. Drömde du?

Elvispen: Drömde? ja.. Det var kanske det jag gjorde.

Jag: Vad drömde du?

Elvispen: Nappen var borta!

Jag: Var nappen borta?

Elvispen: Nappen VAR borta!

Jag: Usch då.

Elvispen: Ja, det var läskigt.

Jag: Ja, det förstår jag att det var!

Elvispen: Men jag hittade den sen.

Jag: Vilken tur.

Elvispen: Ja, det var tur så jag kunde somna om igen.

Jag: Ja, du fick sova hos oss sen.

Elvispen: Jaså? Det minns jag inte.

Jag: Inte?

Elvispen: Nä...

Jag: Jo, så var det. Det var mysigt.

Elvispen: Men nu är det bra. Jag har nappen här!

Jag: Då är allt lugnt?

Elvispen: Allt är lugnt!

Av dante - 24 september 2009 19:19

 


Idag hade Elvispen besök av en jämnårig pojke. Elvispen var måttligt road verkar det som.

Av dante - 24 september 2009 09:55

Idag ska Elvispen leka med en pojk från föräldrargruppen som kommer besök snart. Alltid kul att se Elvispen vara social, särkilt när han snor alla saker från de andra barnen -i synnehet strumpor och leksaker. Tjuvunge...

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards