Alla inlägg under oktober 2009

Av dante - 8 oktober 2009 22:47

A (kort a, som apa) = Alma (hunden)

Ba = lampa

= Där/vad är det


Jag tror mig kunna urskilja Elvispens första ord! Så stolt jag är.



Av dante - 8 oktober 2009 19:17

Vilken kalldusch.


Alla porslinsfasaderna var fastsatta och det var endast en kvar. Plötsligt hör jag tandläkaren säga med besvikelse i rösten "Nej! Nu kom den snett".

Först reagerade jag inte men när han började rensa munnen på mig från diverse verktyg och skit börjar jag ana ugglor i mossen. Sne?! Men sätt den rakt då!!


Nähäpp, det gick inte. Den satt fast.


Så nu får jag ny tid, borra väck den fasadfan som sitter fel, ta nya tandavtryck, få provisorisk tand och vänta på att tandteknikern gör en ny. Snacka om kalldusch!


Porslinsfasaden är "sne" på det sätt att den hamnade några milimeter för högt upp vilket gör att framtänderna inte är jämna nertill. Jag ser visserligen fan så mycket bättre ut än innan, men det blev ju inte bra idag. Jag är besviken.

Av dante - 8 oktober 2009 10:03

IDAG ska jag på det sista tandläkarbesöket och få mina skalfasader fastsatta. Med syra tydligen. Det låter lite dramatiskt med var tydligen helt lugn. Lite nervös är jag men mest fruktansvärt förväntansfull.

Av dante - 7 oktober 2009 21:54

Okej. Ett kort inlägg till för den intresserade.

Besök hos tandteknikern idag, hon som snickrar ihop mina nya tänder med stor noggrannhet. Jag gillar henne. Hon verkar duktig. Hon ville bara kolla färgen på mina egna tänder så mina nya får samma färg. Det var ju en hel vetenskap. Jag fick också se de nya fasaderna. Fan vad jag ska le. Imorgon är det dags. Då får jag ett leende som jag längtat så länge efter. Äntligen.

Av dante - 7 oktober 2009 21:41

http://www.wildbabies.se/images/WILDBABIESPIPMUGG.jpg


Elvispen har en envis farmor. Ja, det ska erkännas -ibland till mitt förtret - men idag var hon själaglad när jag efter mitt tandteknikerbesök kom för att hämta Vispen.


- Han dricker! Utropade Farmor Elvisp

- Ja, men det var ju en jävla tur det, log jag tillbaka.

- Nej, jag menar han dricker från mugg.

- Ja jag vet. Han gör ju det.

- Nej nej! Han dricker från mugg MED pipen!

- Med pipen?! sa jag extremt förundat då det aldrig hänt innan.

- Ja! Titta! Visa mamma! Titta! Ser du!? Han dricker!

- Det var som fan.


Ibland är det bra med en envis farmor som har fem egna barn bakom sig.

Av dante - 7 oktober 2009 09:08

Elvispens kusin är född. En pojk.


Jag blev helt tårögd. Naww...

Det blir spännande kalas framöver då ytterligare en kusinpojke kommer födas i år. Det blir tre pojkar samma år. Här snackar vi roliga kalas framöver. Höhö.

Av dante - 6 oktober 2009 20:57

 

Idag var Elvispen på BVC för att göra BOEL-testet. Vår "BVC-tant" visade Elvispen en röd träpinne och ville att han skulle följa denna med blicken. Det gjorde han -med ett stort tandlöst leende. Sedan plingade "tanten" med små bjällror bredvid Elvispen samtidigt som han fokuserade på träpinnen framför sig. Meningen var att kolla så Elvispen med blicken söker upp det plingande ljudet. Det gjorde han.


Vägning och mätning avverkades också, liksom lite prat om mat, säkerhet, utveckling och hur jag mår (tack -utmärkt). Elvispen var på ytterst strålande humör och visade hela sitt register -allt från diverse grimaser och ljudeffekter, till gymnastiska övningar. Han var också noga med att hosta. Många gånger. Det är det nya, att hosta. Elvispen tycker det är det roligaste som finns så givetvis fick BVC-tanten höra på denna högfärdshosta...


Vispen kan han. Och hem gick vi med ett OK stämplat på Elvispen.

Av dante - 6 oktober 2009 18:23

I eftermiddags var det ingen bebis som tittat ut. Det verkar gå sakta. Jag har dock en gissning på att det hela inte satte igång på riktigt förrän idag då den blivande mamman till och med sov på förlossningen. Så jävligt var det nog inte -då. Men kanske nu?


Fi fan. Min förlossning tog ett dygn och avslutades med devärse brutala instument och aktiviteter. Hu. Fy för den lede. Jag håller fortfarande tummarna på att kusinbarnets födelse blir lite mindre dramatisk än min och Elvispens.


I´ll be back :)

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards