Alla inlägg under oktober 2009

Av dante - 6 oktober 2009 09:02

Ingen kusin-bebis än vad jag vet. Senaste meddelandet är från klockan 05 i morse och då hade ingen bebis kikat ut. Kanske har den kommit nu?

Av dante - 5 oktober 2009 10:53

Nu har sambons bror och flickvän åkt till förlossningen -10 dagar över tiden. Spännande värre. En kusin till Elvispen är på väg och vi håller tummarna stenhårt att allt ska gå bra.


Men min egen förlossning fortfarande i färskt minne får jag ont i magen bara av tanken på vad de har att vänta men jag hoppas att deras upplevelse blir mer positiv än min.


Heja heja!

Av dante - 4 oktober 2009 20:12

Ikväll är jag alldeles för trött och slö för att orka blogga och bloggpromenera, så vi ses imorgon istället!

Av dante - 4 oktober 2009 08:47

Idag blåser det nästan storm i Skåne. Härligt och ostabilt höstväder! Vi tar kanske en nya friskluft idag men annars är planen storstädning av sovrummet. Igår hämtade vi ut det jag beställde till sovrummet -nya sängkläder, dra-på-lakan och gardiner. Allt i vitt. Det blir fint tror jag.


Dessutom blev det fyra bodys och tre par byxor till Elvispen. Det behöver han så som han växer.

Av dante - 3 oktober 2009 23:41

Liten Visp. Vaknade helt förtvivlad helt plötsligt. Jag och Pappa Elvisp blev rent förvånande för det är verkligen inte likt Vispen. Vi försökte tillsammans lugna den lille men utan resultat. Då tar Mamma Elvisp fram esset i rockärmen -mat! Lite bebisyoghurt serverad i sovrummet fick Elvispen på andra tankar, han kunde återfå normal andning och glömma det läskiga som väckte honom (vad det nu var?) och somnade sedan om.


Han sover dock oroligt så kanske är det dags för en ny utvecklingsperiod? Eller tänder? Söt är han oavsett och det är ganska mysigt ändå att sitta tillsammans hela lilla familjen Elvisp och prata med Vispen och få honom på bättre tankar.


Vi är kanske bortskämda men en ledsen Elvisp i 8 minuter och vi börjar genast ana ugglor i mossen. Magont? Sjuk? Feber? Tänder? Bajs?  Nä.. Kanske bara saknade mamma och pappa?


Nu sover han. Gott.


Av dante - 3 oktober 2009 21:57

1 krona för en så gott som ny vinteroverall till Elvispen är väl ett ganska bra pris?


Tradera har sina fördelar.

Av dante - 3 oktober 2009 20:52

 


Jag: Hej Busen!

Elvispen: Men goddag där!

Jag: Allt väl idag?

Elvispen: Jajamensan. Idag är en bra dag!

Jag: Vad skönt. Men du brukar väl ha bra dagar?

Elvispen: Jo, det brukar jag ju i och för sig...

Jag: Du låter tveksam?

Elvispen: Nej då. Jag bara funderade lite.

Jag: På vad?

Elvispen: På igår.

Jag: Igår?

Elvispen: ja, IGÅR! Dagen innan idag.

Jag: Jag vet vad igår betyder.

Elvispen: Det lät inte så.

Jag: Vad hände igår då?

Elvispen: Jo, på kalaset.

Jag: Ja, vi var på kalas hos din gammelfarmor.

Elvispen: Ja det var kul. Tills...

Jag: Tills när då?

Elvispen: Till den där lilla människan kom.

Jag: Lilla människan?

Elvispen: Ja, hon som var lika liten som mig -liten människa!

Jag: Jaha. Du menar din nästkusin.

Elvispen: Det var så det kallades!

Jag: Japp.

Elvispen: Jag tyckte bara om henne lite.

Jag: Ja, jag märkte det. Du blev lite ledsen.

Elvispen: Tacka fan för det!

Jag: Hur menar du?

Elvispen: Hon var ju närgången! Jag gillar inte närgångna människor.

Jag: Just det, hon pussade dig på näsan.

Elvispen: På näsan!?

Jag: Ja...

Elvispen: Hon pussade mig i hela ansiktet!! På näsan!? Ptff...

Jag: Var det så pass?

Elvispen: SÅ var det! Jag gillade inte det.

Jag: Nä jag förstod det när du blev ledsen.

Elvispen: Men gammelfarfar räddade mig.

Jag: Vilken tur.

Elvispen: Mmm... Han är typ min hjälte.

Jag: Vad bra att gammelfarfar kunde hjälpa dig.

Elvispen: Han sa att jag ska akta mig för flickor.

Jag: Sa han det.

Elvispen: HAN SA DET!

Jag: Ja ja... Det sa han...

Elvispen: Men sen blev jag glad igen.

Jag: Efter att gammelfarfar räddat dig från nästkusinen?

Elvispen: Precis.

Jag: Vad skönt att du var glad sen då.

Elvispen: Ja, sen busade jag massor.

Jag: Ja, jag hörde hur du pratade.

Elvispen: Ja, jag lekte med morfar.

Jag: Var det kul?

Elvispen: Jättekul!

Jag: Så då var det lite kul på kalaset ändå?

Elvispen: Ja, jag åt majskrokar och busade ju!

Jag: Jag vet.

Elvispen: Jag också.

Jag: Då kan vi gå på fler kalas tycker du?

Elvispen: Bara om jag slipper pussas!

Jag: Det slipper du.

Elvispen: Säkert? Annars stannar jag hemma.

Jag: Jag lovar.

Elvispen: Bra.



Av dante - 2 oktober 2009 22:56

Jävla påfåglar. De bara dör. Hela tiden.


...is sick.

...is very sick.

...has dyied of illness.



Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards