Alla inlägg den 18 november 2009

Av dante - 18 november 2009 22:21

Jag tycker det är kul att lyssna på Pappa Elvisp när han spelar EVE online och sitter på ventrilon (typ telefon på datorn med hjälp av hörlurar och mikrofon) och lyssna på hans förehavande.


Efter ett glas vin och lite rymdslagsmål låter det i skivandets stund som följer (det är bara Pappa Elvisp jag hör)


Har du skillen för att sätta klon?

Sätt en klon i BY?

Sen åka tillbaka till ...(ohörbart)

Sen imorgon åka tillbaka till BY, kan man inte det?

Ja.

Du kan inte ha mer än en klon per station.

Jag vet inte,

Så var det innan iallafall, Jaså -har du mer än en klon då *våldsamt förvånad*

Jaha *besvikelse i rösten*

Men den klonen du sitter i nu, har du inplants i den?

Då är det bara att sätta en klon i den (ohörbart) sen kan du podda dig tillbaka i den.

Ge han en avslappnande spruta!

Jag satt här med en demon och en alt och plötsligt stod det "windows avslutas" och då hade han (Elvispen!) stängt av datorn...

Har du satt klonen nu?

Och här går det överstyr med märkliga termer som inte ens är släkt med det svenska språket så jag tappar konceptetet totalt... Det är Jita och podda och klonhoppa och E1UU och medical och jumpklone och fan och hans sneda moster



Av dante - 18 november 2009 20:36

 

Det rasslar i fönsterbläcken och det smattrar mot fönsterna. Det 50 år gamla och sneda plommonträdet kämpar febrilt mot vinden. Storm efter storm förlorar kampen mot plommonträdet till mitt stora förtret. Takpannorna på det lika gamla brygghuset har sedan länge slutat tillverkas och jag kikar då och då om alla takpannorna ligger kvar. Gatorna är ödsliga, fåglarna har packat sin lilla ryggscäk och flytt fältet. Endast jag och hunden är ute.


Jag har en förkärlek till oväder. Hade jag bott i USA hade jag troligen varit en stormchaser. Pappa Elvisp vet vid detta laget att när det stormar ute är jag ute. Alltid i sällskap med hunden. Det finns inte en storm de senaste åren som jag och hunden inte varit ute och promenat i.


Vad tycker ni om dessa oväder? Storm, regn, åska, orkaner och tornados?

Av dante - 18 november 2009 20:19

http://cherlindrea.se/wp-content/uploads/tand2.jpg


Jag ska till tandläkaren imorgon. Frivilligt. Igen. Ni som följer bloggen vet att besöken avlöst varandra där och varför. Idag ringde jag dit eftersom det nu gått en månad sen senaste besöket då den sista skalfasaden sattes dit. Men. Men tandköttet där är nog lite inflammerat tror jag. Det har inte heller slutit tätt runt den tanden som det gjort runt de andra. Det är inget som syns utan bara jag som märker det när dte är dags för att avliva tandtroll.


Idag när jag ringde och presenterade sig tjoade tandläkaren i andra änden:

- NEJ!? Har de ramlat av redan?!


Jag som är rädd för tandläkaren uppskattar en tandläkare som inte är så ordentlig och korrekt (nåja.. missuppfatta nu inte det där.. Äh va fan, ni fattar.)


Av dante - 18 november 2009 16:20

SMHI har gått ut med en klass 2-varning för skåne ikväll för storm och regn. Så passande att jag och pappa Elvisp har en flaska vin att smutta på ikväll när vinden tar i.


Ibland är det härligt med höst!

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards