Alla inlägg under november 2009

Av dante - 12 november 2009 09:45

Elvispen verkar må lite bättre idag. Men mig är det sämre. Jag skulle egentligen vaccinerats imorgon men får inte nu. Jag ska ringa på måndag ifall jag inte är bättre får då kan det tydligen vara den omtalade influensan.


Nu ska jag ta en dusch, se om jag kan piggna till lite -i annat fall får nog Pappa Elvisp stanna hemma från jobbet idag för jag vet i fan om jag orkar med Elvispen själv idag. Han är ju överallt och ingenstans. :)

Av dante - 11 november 2009 21:24


Lille Elvispen hostar... Det känns inte bra. Hade det inte varit för hostan hade jag varit säker på att det var en vanlig förskylning men nu vet jag inte. Ett samtal till BVC borde sitta fint va?


Ikväll fick han lite flytande alvedon efter en jävla kraftmätning i köket vilket resulterade i alvedon på mina kläder, på köksbordet, på Elvispens strumpor, på golvet, på väggen, på vasken... Som tillhygge använde jag mig av en stycken medicinspruta, tre skedar, ett glas och en bägare fruktyoggi... Jävlar vad arg han var stackars Vispen. Han ville inte ha nån äcklig jävla alvedon med skogsbärssmak. Jag vann tillslut -dock med en smula ångerst och dåligt samvete.


http://annaividavarlden.files.wordpress.com/2008/05/bi.png40 minuter senare kickade alvedonen in. Elvispen fick skrattanfall när jag lekte bi (Bzzz bzzz) så till den grad att han mitt i sitt vevande och fäktande lyckades få sin kvällsfrukt att hamnade i hela soffan, på filten, på mig, på honom och på Hunden.

Av dante - 11 november 2009 10:57

Elvispen och jag är sjuka. Elvispen för första gången. Igår fick han lite alvedon och näsdroppar och vaknade bara tre gånger inatt. Nu sover han. Snoret rinner, ögonen är glansiga och han har börjat hosta -och jag likadant.


Pappa Elvisp ska köra till apoteket och handla åt oss och tar med sig mat på vägen hem. Krya på oss :)

Av dante - 10 november 2009 10:27

 

Jag är ute och går en runda med Elvispen som ligger skönt nerbäddad med sin snoriga näsa i sin luddiga åkpåse från sent 70-tal. Jag möter Carina (en väns mamma) som står och pratar med en gubbe runt 70 år och hans fru.


Carina: Hej! Åh så skönt du har det där i vagnen!

Jag: Ja, visst ser det skönt ut? Det är så man skulle vilja byta plats med han.

Gubbe: Jaha!? Skulle han putta dig i vagnen då?!

Jag: Ja, givetvis *med ett leende på läpparna och tanken på att det är uppenbarligen omöjligt med tanke på hans ringa ålder och litenhet*

Gubbe: JÄVLA MÄNNISKA!

Jag: Ehh... Va?  *skämtar han nu eller?*  Det ska ju läras i tid, fortsätter jag som är osäker på om han verkligen är allvarlig.

Gubbe: Är det så dagens jävla föräldrar fostrar sina barn?


Jösses. var han allvarlig? I så fall borde käringen ta en strap-on och ta den i tvåan på gubben så han slappnar av lite.

Av dante - 10 november 2009 05:44

Klockan 23: WHAAHAAA!

Klockan 00: WHAAA!

Klockan 01: WHAAA. *atjoo*

Klockan 02: WHAAHAA! *atjoo*

Klockan 03: WHAAA!


Ja, ni fattar... Det var min och Elvispens natt detta. Mellan klockan 03-04.15 sov vi. Klockan 05 gav jag upp och vi gick upp. Elvispen käkade lite, jag torkade lite tårar och en del snor. Pappa Elvisp kom upp eftersom han skulle till jobbet. Vi åt frukost. Detta är Elvispens allra första eländiga natt någonsin. Vi är totalt ovana vid detta och fattar genast att något inte står rätt till. Jag gissar på förskylning. Möjligen lite magknip också (kan bero på gårdagens middag som innehöll den en del mjölk -Elvispen hade ju mjölkallergi som nyfödd).


Nåja. Nu är vi uppe. Elvispen kutar runt i sin gåstol och sjunger. Ibland kommer han på snorkontroll och jag torkar näsan.



Av dante - 9 november 2009 23:02

Nämen titta vad jag fick av Truddelutt! Fantastiskt! Tack!



Imorgon ska jag fullfölja uppdraget och skicka den vidare till tre personer samt berätta tio saker om mig själv. Så kika in imorgon för en uppdatering i detta inlägg. Tack igen Truddelutt!


Jag skickar denna vidare till Monica, Mija och Julia.

Tio saker om mig

1) Jag vill åka till New York och hade nog inte haft något emot att bo där.

2) Jag blev vald till strandens snyggaste tjej i Lomma när jag var 14 *muhahaha*

3) Jag har aldrig haft influensa eller maginfluensa.

4) Jag gillar Gordon Ramsey och Hells Kitchen.

5) Jag tål inte människor som är fjantiga, överdrivna, stöddiga eller falska.

6) Jag har träffat och hävt öl med Sabaton flera gånger.

7) Jag träffade pappa Elvisp när jag var 14. Jag fick som jag ville när jag var 15 ;)

8) Jag handlar alldeles förmycket och ofta.

9) Jag stryker inte våra kläder.

10) Jag tycker om regn och oväder.

Av dante - 9 november 2009 20:00

Hu hu... Jag hinner inte med. Jag har fullt sjå med att hinna med vad som ska hinnas med för att på kvällen krypa ner i soffan tillsammans med Pappa Elvisp. (Idag hittade jag för övrig ett riskorn i min lugg som antagligen Elvispen planterat där utan min vetskap). Och står det mellan bloggen och Pappa Elvisp vinner den sistnämde...höhö.


Vi hade iallfall en jätterolig och trevlig kväll på bröllopsfesten. Massor mat, folk, dricka, tårta och musik. Och dagen till ära tog jag på mig den lilla svarta -rockabillyklänningen fick alltså stanna hemma.


Nu ska jag se Ullared på tv, käka kex och ost med Pappa Elvisp. Ett lite mer fantastiskt inlägg kommer senare eller imorgon.

Av dante - 7 november 2009 09:12

Idag ska vi på bröllopsfest. Farmor Elvisp kommer i eftermiddag och ska vara här med Elvispen under kvällen. Men innan dess ska det duschas, handlas, promenras med hunden, fixa håret, byta om och sminka.


Och vad ska jag ha på mig? Det har jag fortfarande inte bestämt.. Hopplösa jag.


Ha en underbar lördag!

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards