Alla inlägg under november 2009

Av dante - 5 november 2009 22:17

http://linuxfud.files.wordpress.com/2008/01/eve-online.jpg


Pappa Elvisp leker. Han sitter med hörlurar vid datorn och spelar ett onlinespel (Eve-online). Det brukar han göra. Det enda jag hör är vad Pappa Elvisp säger. Jag har vant mig men vad säger ni om följande ensidiga konversation


- Det är inte pengar som är problemet, det är skillsen!

- Jag har massor!

- I det fallet hade det nog inte spelat någon roll.

- Var är ni? Jag börjar åka!

- Jag ligger 18 hopp ut.

- Jag tycker du hade lite dåliga skills där men du borde kunna warpa iväg.

- Jag ligger fortfarande 15 ut.

- Jäpp.

- Det är både ecm och jumpbridge i samma.

- Jaha *fnitter*! Det är därför jag inte kan warpa särskilt långt.

- Jag måste stanna här i rymden.. Var fan jag nu är.


Ja, ni fattar poängen.... Välkommen till min verklighet. Men jag tycker om han ändå. Massor.

Av dante - 5 november 2009 20:10



http://www.onlinepharmacynz.com/images/products/550-20-Party_Feet_Heel_Shields_1_0.jpghttp://www.office.co.uk/images/shoes/large/50028310_b1.jpg

Idag har jag inhandlat silikonkuddar. Dock inte för att användas upptill (där finns så det räcker! Ja, inte i form av silikon då... Äch.. skit samma.. Back on track) utan nertill, i skorna. Jag har en tendens att få jävligt ont i fötterna ibland i högklackade skor. Känns det igen? Den där brännande känslan då man är säker på att det brinner under fötterna, eller iallafall ryker lite grand. Nåja -idag köpte jag dessa kuddar. Ett par för att skona hälen, och ett par som ska sitta framtill i skorna för att skona fotsulorna där. Jag hoppas det funkar för eländet gick på 100 spänn. Någon som provat?

Av dante - 5 november 2009 08:20

Igår var jag hos min frisör och fixade lite styrsel och färg på håret. Idag ska jag inom en snabbis igen till henne för att låna en modernare variant av krustång. Fast denna ska tydligen bara ha tre "vågor" så håret blir mer vågigt än krusat. Det ska bli lite kul att exprimentera med en i eftermiddag.


Jag och Elvispen skulle ta en promenad idag på förmiddagen var tanken med himmlen är lite väl mörk för tillfället så vi får väl se hur det blir med det.

Av dante - 4 november 2009 10:15

Idag snckar vi höstväder. Det blåser rejält och är så infernaliskt kallt att till och med hunden vill vara inne. Jag och Elvispen ska dock ut på en liten promenad -rejält påpälsade med kläder och mössor. Hunden ska få sin beskärda del, och jag ska till fröken frisörska och få styrsel på håret.


Och däremellan ska det tvättas och vikas tvätt. Jättekul. Eller inte. Ett nödvändigt ont.

Av dante - 3 november 2009 23:11

 


På tal om Farmor Elvisp. Min svärmor är en rolig människa. Ibland rör hon ihop det hon ska säga då hon ursprungligen inte är från sverige och jag minns när jag de första gångerna träffade henne -ibland fattade jag inte vad hon menade. Det gör jag visserligen inte alltid nu heller men numera frågar jag henne istället. Häromdagen:


Svärmor - Isa (hund inom familjen) har loppår!

Jag - Har hon fått loppor?!

- Ja. Hon loppår.

-Aj fan. Loppor är ju inte kul.

- Naj naj! Jag menar LÖPER!

- Jaha! Hon LÖPER!


Svärmor är rolig. En gång sprang hon med en disktrasa i handen efter mig och Pappa Elvisp när vi körde bil. Vi stannade och undrade om det var nåt. - Ja! Speglarna är smutisiga, konstaterade hon och torkade av backspeglarna med sin rosa disktrasa.


Svärmor har också i ett halvår nu konstaterat att Elvispen ska få tänder. Inga tänder i sikte. Dessutom är han trött. Det har han varit sedan han föddes. Ungefär alltid. Svärmor är kul. Men jag tar mig fan på att Elvispen inte kunde haft en bättre Farmor. En mer intresserad och välvillig farmor får man leta efter. Ibland får jag säga till svärmor. Nu har hon kommit på att jag och Pappa Elvisp vet bäst. Faktiskt. Men som sagt, den energin Farmor Elvisp lägger ner på Elvispen under två timmar är nog jämnställd med vad en vanligt människa lägger ner på en arbetstsvecka.


Som sagt -en bättre farmor kunde nog inte Elvispen haft.

Och -han har världen bästa oslagbara mormor. Synd bara att han inte vet det  -än.

Av dante - 3 november 2009 20:15

Vi är på besök hos Farmor och Farfar Elvisp. Elvispen kryper omkring och Farmor Elvisp sitter på golvet med honom.


Elvispen: Dhaa!?

Farmor Elvisp: Oj. Pillar du i farmors alla hål?



Jävlar. Nu har Farmor Elvisp gått över gränsen tänker jag chockerat och går för att kontrollera. Jaaha.. *pust* Elvispen hade bara hittat två små hål i platsmattan i hallen.

Av dante - 2 november 2009 21:45

Skrikandes


Vad fan är detta? Jag godkänner kommentarer och de dyker inte upp i bloggen!? Det är ju illa. Jävla bloggplatsen.se. Inte nog med att de plötsligt ska ha in reklam i bloggen, nu kan jag inte få in mina kommentarer heller.


Dags att byta adress?

Av dante - 2 november 2009 21:01

Nu kära bloggvänner. Nu minsann ska ni få lite rabattkuponger här. Nu stundar ju snart jul och nyår och det är ju utmärkta tillfällen att använda som ursäkt till att shoppa kläder... Höhö. Fan så mycket kuligare blir det om man kan shoppa och tjäna pengar så här kommer lite tips...


Lindex: Regga dig för deras nyhetsbrev så får direkt du en rabattkupong på 25% på hela köpet. Tips, har du redan reggat din mejl en gång -regga en annan adress denna gång.


Cubus: Regga dig för deras nyhetsbrev, skriv in ditt mobilnummer och få med en gång rabatt på 30% på ett plagg.


KappAhl: Här är tre rabattkuponger på vardera 25% på valfritt herrplagg, damplagg och barnplagg.

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards