Alla inlägg under januari 2010

Av dante - 30 januari 2010 19:44

Idag är det fest! Elvispen har firat med en stor bit smörgåstårta (vi var på kalas) och ikväll ska mamma Elvisp och Pappa Elvisp fira med ett glas rött.


I förmiddags tog Elvispen sina första två steg.

Ikväll tog han fyra steg!


En och en halv vecka före sin 1-årsdag.

Av dante - 28 januari 2010 21:09

Jag vann.


  

Av dante - 27 januari 2010 23:43

" I duell med Settan (mitt smeknamn) plankan så länge x 3 100128. Tå armbågar"


Nu jävlar!

Nu vill jag har ett jäkla gäng vittnen på detta! Omgående.


Pappa Elvisp är styv i korken och jag ska sätta dit han så det ryker om det. Sedan Elvispen föddes (eller ja -ca två månader efter) har jag gjort övningen Plankan som är väldigt effektiv för magen/magmuskelaturen. Jag har utmanat Pappa Elvisp innan men han hävdar bestämt att han är så vansinnigt atletisk att jag skulle förlora. Ikväll skrev han, frivilligt, ett eget kontrakt att han imorgon (100128) ska utmana mig i Plankan.


Reglerna är, som han själv skivit, "så länge som möjligt x 3". Jag hävdar att jag vinner.


Pappa Elvisp: Du, jag lyfter hur många ton som helst på jobbet varje dag!

jag: ja, men hur ofta använder du den *petar han på magen*?

Pappa Elvisp: Aldrig!

Och där inser han sin svaghet och sitt misstag....


Vem hejjar ni på? ;)

Av dante - 27 januari 2010 22:29

http://www.belowtheclouds.com/uploads/2008/05/skane01.jpg


Veckans tävling.

Vi befinner oss på ICA och på mejeriavdelningen.

Vad är det Elvispen pekar på och vad menar han?


MA! MA! MA! MA!

(kort A som i apa)


Av dante - 27 januari 2010 11:42

 

Bilden tog jag vid ett annat tillfälle. Nu är det betydligt mer snö.


Elvispen är en hård förhandlare. Han vill ligga ute i vagnen och sova middag -om det så är 10 minus ute. Idag snöar det som de flesta säkert sett och hört. Det snöar mycket! Så jag provade att få Elvispen att somna i vagnen men inomhus. I helsike heller han skulle det!


Så nu ligger han där ute, i snöovädret, väl inpackad och sover. Han syns inte längre för all snö, och då är det bara 10 minuter sedan han somnade. Undra om det finns regn/vindskydd till vagn med vindrutetorkare?

Av dante - 26 januari 2010 22:28

Elvispen och Hunden är världens bästa vänner. De delar allt. Leksaker, mat (jodå -Elvispen äter hundmat också), vatten, ohyra och husrum.



  Ibland behöver Elvispen vila. Oftast när hunden vila. De är som i symbios. Då vilar de tillsammans på hundens sovplats.


Världens bästa vänner.

Av dante - 25 januari 2010 22:44

Uppdatering 1.

I Elvispens nederkäke syns nu två rara vita små streck. De har ännu inte spruckit igenom men tills imorgon kanske? Ikväll fick han alvedon precis innan sängdags och det har gjort susen. Han sover gott och tyst -till skillnad mot de två tidigare kvällarna.


Uppdatering 2.

Nytt projekt. Bilder kommer fortlöpande. Jag ska starta upp ett egen akvarie (Pappa Elvisp har redan ett). Imorgon hämtar vi akvarie som ska bebos av små snäcklekare. Roliga små fiskar som leker och lever i och kring snäckskal. Gräver utav helskike gör det också. De ser inte mycket ut för världen men har ett förbannat roligt och intressant beteende.

Foto lånat från http://spehling.de/aqua/

Av dante - 23 januari 2010 23:00

http://www.ejvo.net/wp-content/uploads/2009/12/tand.png


Här sitter jag nu denna lördagskväll ensam med ett glas vin. Pappa Elvisp gör ett nytt försök att natta om Elvispen. Det är det tredje ikväll.


För andra kvällen i rad vaknar Elvispen, ybertrött men nästintill otröstlig. Han vill sova men kan inte, är min mamma-slutsats. Igår upptäckte vi en spricka i tandköttet i nederkäken. Idag ser vi två vita streck på samma ställe. Så när Elvispen återigen ikväll vaknade ledsen drog vi parallellen till tandköttet -äntligen tänder! Kanske?


Det är väl på tiden i så fall då han om ett par veckor fyller 1. Så ikväll fick han en alvedon om han har ont. Så nu sitter jag här, ensam, medan Pappa Elvisp försöker natta sin alvedon-marinerade son.


Jag hoppas Elvispen får sova gott inatt nu.


Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards