Alla inlägg den 2 januari 2010

Av dante - 2 januari 2010 23:02

Det var längesedan men här kommer det senaste i kategorin Pappa Elvisp jobbar natt.


Bakgrunden är den att Pappa Elvisp har en förmåga, en egenskap och en förkärlek (?) till att prata i sömne/halvvaket tillstånd. Ofta och mycket. Detta är jävligt kul.


Jag: Upp och hoppa!!

Pappa Elvisp: Du... Nu har alla alkoholister gått och gömt sig när det är svinkallt ute.



...

Av dante - 2 januari 2010 19:46


Idag fick Farmor Elvisp vara barnvakt under eftermiddagen medan jag och Pappa Elvisp åkte iväg för att ragga baddräkt till mig. Elvispen ska börja "simskola" snart så jag behövde badkläder jag också.


http://ecx.images-amazon.com/images/I/21WGLp-c6HL._SL125_.jpgVi chansade och började med stadium där de röda REA-skyltarna trängdes med allt folk som ville fynda. Jag hittade världshistoriens minsta lilla klädställ i en hörna med hela tre baddräkter på. En snabb koll, svart Nike-baddräkt, storlek 38 och 149:-. Jag tror aldrig jag varit klar så snabbt någon gång förr. Det var rekord. Pappa Elvisp höll på att svimma av glädje och firade därför det hela med att bjuda på lunch.




Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards