Alla inlägg under januari 2010

Av dante - 8 januari 2010 09:47

Hrm.. nu trycker jag för snabbt och lyckas radera inlägg... Ops.


Idag ska granen ut! Nu är jag trött på alla barr som bosätter sig överallt i huset. Dessutom äter Elvispen barr. Ingen bra kombination.

Av dante - 8 januari 2010 00:15

 

Elvispen inneboende. Pappa Elvisps händer.


Jag minns den kvällen för exakt ett år sedan. Och tänk, det skulle ta en månad till innan Elvispen föddes!! Hade jag vetat det då hade jag stypt mig själv i en snödriva.

Av dante - 7 januari 2010 12:22

Snöflingor stora som kattakoddar!


Av dante - 7 januari 2010 11:44

Idag när jag skottade under ledning av Elvispen hittade jag till Hundens stora lycka hennes blå boll. Denna boll har lite olika roller i Hundens liv, allt beroende på hennes humör. Idag var det bara en boll.


 


 


 

Av dante - 7 januari 2010 11:16

http://www.zath.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/avatar-navi.jpg

Biograf, Stockholm

Två tjejer ~16 är på väg ut från efter filmens slut och pratar om filmen som har varit i 3D.
Tjej 1: Fan vad bra den var! Tänk om det skulle vara så i verkligheten också.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Ja, tänk om allt skulle vara i 3D!
Tjej 2: Men…
Tjej 1: Skitläskigt ju, allting skulle kännas som om det var jättenära.


(tjuvlyssnat.se, autentiska tjuvlyssningar)

Av dante - 6 januari 2010 12:01

 


Och nu kom det snö -igen. Inte lite heller. Och givetvis glömde vi barnvagnens regnskydd hos Farmor Elvisp igår så idag fick jag improvisera. Elvispen ligger nerpackad som vanligt. Dock fick jag skotta altanen, snurra ut markisen och gömma vagnen under en extra filt. Det funkar. Det mesta lär väl bli lite vått men så länge Elvispen är torr är jag nöjd.


Liten Elvisp kan nämligen inte sova middag inomhus. Ute ska det vara. En blivande kändis kanske som redan nu över upp sina krav på sina roddare?

Av dante - 5 januari 2010 17:25

Inget vettigt att komma med för tillfället så därför är jag tyst.


Vi sitter mest och väntar på att Elvispen ska få en tand eller två. Hoho... Var är ni? Nästa månad fyller han ett år. Redan!! För ett år sedan skrev jag detta -jag hade redan då mina aningar om att förlossningsvärkar skulle kännas en del men för jävuelen, det är tur att jag då inte visste hur ont.

Av dante - 3 januari 2010 10:16

  

11 minus i skåne idag ocfh sol. Det blir en promenad med hunden och en med Elvispen och Pappa Elvisp idag.

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards