Alla inlägg under februari 2010

Av dante - 11 februari 2010 22:12

- Ska du gå själv lite? Frågar jag Elvispen

- Babawa!


Och Elvispen gick! Han gick genom hela nedvervåningen av huset -från köket, och med stapplande steg tog han sig över både trösklar och diverse farthinder, in till vardagsrummet och tv:n. Helt själv! Nawww... Han är ju så duktig.


Dessutom blev det vaccinering idag, ett stick i varje lår (aj som satan, sa Elvispen) och på eftermiddagen babysim med hela tre dyk.


Åh så stolta vi är. Och söt är han (det är efter mamma...).

Av dante - 9 februari 2010 09:18

Då.



Nu.

Av dante - 8 februari 2010 13:03

För exakt ett år sedan skrev jag i bloggen:


Kl. 09.38

AAAJ!


Vaknade kl 05 i morse av värkar ca var 20 minut. På tre timmar var dessa nere på bara ett par minuters mellanrum och fan vad ont det gör i "toppen" på dem. Vi är välkomna in till förlossningen så snart åker vi och jag hoppas innerligt att detta ska gå bra och att jag snart är hemma med vår Elvisp.


Det känns som jag ska gå av på mitten när det är som värst. Dessutom mår jag illa men det verkar vara normalt.


Håll tummarna för oss!


Några timmar senare

3 cm öppen och hemma på permis en stund. Fick lov att åka hem lite ist för att ligga på sjukhuset. Skönt! 


4 min mellan värkarna och de gör ont som fan i topparna men jag fixar det änsålänge. :)


Och tänk, när jag skrev detta skulle de ta ett gäng hemska timmar till innan Elvispen föddes. Men jag minns dagen som igår, men ganska mycket skräck tyvärr men som det mest häftiga och fantastiska vi någonsin gjort.

Av dante - 5 februari 2010 20:44

Jag försökte mig på kakan som jag skrev om i föregående inlägg.


 

Jag gjorde det på en vanlig sockerkakssmet. Delade upp smeten och blandade

i karamellfärg. Färgen längst ner till vänster ser ut som bajs vilket jag tyckte kändes osmakligt i en kaka så jag hällde i mer blå karamellfärg efter jag tagit fotot.


 

Sen öste jag helt enkelt i all smet, färg för färg, i en sockerkaksform.


 

Resultatet. Något dassiga blev tyvärr färgerna.


Tips 1: Skippa gul karamellfärg. Det var liksom ingen vits eftersom kakan i sig är gulaktig. Tips 2: Använd mer blå och röd karamellfärg -det gav bäst färg när kakan var färdigbakad.


Första kakan klar inför Elvispens 1-årskalas. Fler färgglada kakor utlovas!

Av dante - 5 februari 2010 11:59

how to: rainbow cake!
Tryck på bilden för länkning.
Kolla! Var inte denna kaka/tårta perfekt för ett ett-årskalas?! Jag tror jag ska prova göra en sockerkaka så här. Här pratar vi färgglad kaka!

Av dante - 4 februari 2010 20:25

Elvispen är fortfarande sjuk. Fjärde dagen med feber, och andra med över 39 grader. Doktorn tog en koll igår, allt såg bra ut. Men feber har han fortfarande och vägra äta. Pratade med vår BVC-sköterska idag.


Jag: Äter gör han ju inte heller!

BVC: Dricker han?

Jag: Ja, vatten och Pärondricka *här väntar jag mig verbal käftsmäll som sjukvården brukar ge när de hör att små barn dricker annat än vatten*

BVC: Pärondricka?!

Jag: Ja....

BVC: DET ÄR BRA! JÄTTEBRA!

Jag: Eh...

BVC: Du kan också ge han en Piggelin också! Det brukar de flesta äta. Det är gott när man har feber och så får han i sig lite socker och annnat.

Jag: Piggelin? Glassen Piggelin?

BVC: Precis. Piggelin.


Och så förklarade vår rara BVC-sköterska varför.


Och så fick det bli. En Piggelin.

 

What? En glass? Ska jag ÄTA den där?!


 

Jag smakar väl lite då...


 

Nä, det vet i fan det...

Av dante - 2 februari 2010 21:32



Ja ni ser, bloggen går på sparlåga -återigen. Jag känner mig helt enkelt omotiverad till att blogga. Jag är mätt på att skriva korta små inlägg om en helt vanlig vardag.

Här rullar det liksom på som vanligt. Babysim en gång i veckan, Elvispen börjar lära sig att gå, idag var vi på Andys lekland som var jätteroligt men äckligt skitigt på avdelningen för de små. Elvispen har fått feber och det sägs av läkare att det inte beror på tandsprickning men föräldrarerfarenheter säger annorlunda. Imorgon ringer jag BVC.


Ja. Det var väl det. Som sagt, det rullar på utan några större utmärkande nyheter.


Däremot kan jag passa på att slänga ut en fråga, Elvispen fyller 1 år nästa vecka. Vi funderar på att bjuda på kallskuret. Vad för kallskuret är smidigt/gott? Tilltugg?

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards