Alla inlägg den 30 mars 2010

Av dante - 30 mars 2010 21:12

Elvispen och hans bästa kompis Kallsupen träffas för att leka. Det är fantastiskt kul att se hur de nu gett varandra namn då de ännu inte riktigt kan prata.


Elvispen: Hää Ne-ne!

Kallsupen: Hää Dä-dä!


Efter att hälsningen är avklarad går Elvispen och hämtar sin pekbok med djur i. De sitter vid varsin sida om boken med mittuppslaget uppe där det finns bilder på de flesta vanliga djur.

Elvispen pekar på kossan.

Elvispen: Muuu!

Kallsupen: Mööö!

Kallsupen pekar på katten:

Kallsupen: Maaai!

Elvispen: MAUUU!

Och så fortsätter de. Djur efter djur. Ett tag tappade de konceptet och blev förvirrade när Kallsupen pekade på en åsna.

Kalluspen: Muu?

Elvispen: Eii-hi-hi (häst)?

Kallsupen: Maaai?


Jag önskar jag filmat deras samtal.


Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards