Alla inlägg den 29 maj 2010

Av dante - 29 maj 2010 23:25

Tre arbetsdagar kvar bara, och jag sörjer redan. Fan, jag har aldrig trivs så bra på en arbertsplats som denna. Jag ska gå in till rektorn på måndag.


- Vi ses till höstterminen, ska jag säga.

- Men nä.. du slutar ju på onsdag...


Och så ska jag darra läpp och bli ledsen. Vår chef/rektor är cool, så han kommer fatta poängen. Frågan är bara om det funkar?


På onsdag eftermiddag låses dörrarna till skolan, det bjuds på vin och mat -det ska bli ytterst trevligt. Men sorgligt. Jag vill verkligen vara kvar. På riktigt. Eleverna är otroligt trevliga, hjälpsamma och engagerade. Mina kolleger är roliga, vänliga och har gett skolan en fantastiskt härlig atmosvär. Det låter som en utopi men det är verklighet. Min verklighet. Jag vill inte där ifrån. Nu funderar jag på hur jag ska kunna framföra detta till min chef utan att det ska låta som inställsamt fjäsk och klassiskt inövat tal.. Å andra sidan, han är bra som fasen, så förhoppningsvis förstår han att jag menar det jag kommer säga.


Nu ser jag fram emot en lång härlig sommarledighet med Elvispen, något fattigare på pengar men rikare på annat. Till hösten hoppas jag att min chef ringer och saknar en svensk- eller historielärare.

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards