Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

En hyllning till mitt boxerskrälle

Av dante - 22 augusti 2009 21:58

None 
 
 
 

Min söta boxer.


Just nu kom världens bästa boxer och hoppade upp i mitt knä, la sitt stora huvud på min axel, suckade och bad om en kram. Hon är så jävla söt min vita boxer.


Och så drabbas jag av magont och dåligt samvete. Jag har haft ständigt dåligt samvete mot henne varje dag sedan Elvispen kom. Men när jag tänker efter vet jag egentligen inte varför. Vi tränar likadant och lika mycket som innan Elvispens tid, vi går på lika många promenader (men längre -här är en som har några graviditetskilo kvar...) och vi myser lika mycket. Säkert mer. Jag pratar med henne konstant om dagarna känns det som.


Ändå gnager samvetet. Varför?

Min söta boxer...


Under hela förlossningen bölade jag från och till "jag saknar henne" sa jag till Pappa Elvisp. "Är du säker på att hon fått sällskap och mat?" frågade jag konstant till Pappa Elvisp som lovat ha koll på både mig och Hunden.


9 veckor ung och flygtränar

Min söta boxer. 

 
 
carri

carri

23 augusti 2009 08:46

Jag tror att det handlar om det där dåliga samvete som vi alltid har över de vi har kär. Vi vill så mycket. Kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 augusti 2009 20:07

Så söt din boxer är....och du, inte ska du ha dåligt samvete heller, du ägnar ju lika mycket tid åt henne nu som förut låter det som i alla fall.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

24 augusti 2009 19:45

Den är jättefin, din boxer! Är själv "uppväxt" med en boxer som hette King. Det var mina morföräldrars. Alla som minns King pratar så gott om honom än i dag. Du ska inte ha dåligt samvete, säger som Monica, du verkar ägna henne mycket tid.

 
Ingen bild

Karolina

24 augusti 2009 19:55

Kappahl har vi köpt gitarrtröjan på. Fanns i den versionen vi köpt den i och sen i svart och grått...
Tror dock att den minsta storleken är 86. Men han lär ju växa i den så småningom

 
Paula

Paula

24 augusti 2009 21:29

Men vilken söt vovve. :)
Tror vi kvinnor har nån inbyggd gen som ger oss dåligt samvete jämt, bara av olika anledningar... Månntro om den går att operera bort??

http://lso.bloggagratis.se

 
anna

anna

25 augusti 2009 20:37

vilken underbar hund, mina föräldrar har haft en boxer, dom är riktigt roliga. Tyvärr fick dom lämna bort honom pga av min allergi, så nu blir det bara nakenhundar hos oss!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dante - 4 september 2011 00:25

Jag vet. Bloggen är död. Den återuppstår för någon minut, och kommer lägga sig i davla -återigen.   jag har inte tid. Jag saknar även intresset att blogga även om jag blir sugen när jag läser mina gamla inlägg, i synnerhet alla om Elvispen. Elvis...

Av dante - 3 mars 2011 23:03

Här händer inte många knop, jag får för mig ibland att logga in (när jag väl kommer på att jag har (hade?) en blogg. Vi är fortfarande i livet. Jag jobbar fortfarande som gymnasielärare och har fått möjlighet att öka min tjänst från 80% till heltid. ...

Av dante - 7 december 2010 21:59

när jag loggade in efter en jävligt lång frånvaro ser jag flera kommentarer varav några, hört och häpna, önskar ett livstecken. Här är det. Vi is still alaijve! tackar som frågar kära ni! Jag jobbar på, jobbet ta förmycket tid ibland. Elvispen s...

Av dante - 17 september 2010 21:39

Elvispens farfar (60+) har fått en dator för första gången i sitt liv. Då kan jag läsa tidningen när jag vill säger han. En dag var datorn vansinnigt seg så farfar Elvisp bad Pappa Elvisp att titta på den.   Farfar Elvisp hade upptäckt XXX ... ...

Av dante - 16 september 2010 22:21

  (Jag heter inte Matias, och bilden är snodd från gooogle)   Idag på lektionen med "mina" elever som jag är klassföreståndare för, vi har svenska, och friskar upp grammatikminnet med lättsamma övningar och diskussioner. Klassen består av ...

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards