Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Elvispen samtalar

Av dante - 8 september 2009 21:42

 


Elvispen: Hej där!

Jag: Hej hej.

Elvispen: Vad gör du?

Jag: Jag tar foto på dig.

Elvispen: Jaha...

Jag: Ja, det är väl roligt att ha när du blir större?

Elvispen: Jag vet inte det, jag...

Jag: Nähä.

Elvispen: Nä. Jag gillar det inte.

Jag: Oj då.

Elvispen: Mmm...

Jag: Men varför inte?

Elvispen: Nej men, du tar alltid foto ju!

Jag: Ja, jo.. Det gör jag ju förstås.

Elvispen: Just det!

Jag: Men...

Elvispen: Ja men, tänk själv då -hur kul är det att alltid bli fotograferad?!

Jag: Nä, du har nog rätt. Förlåt.

Elvispen: Hur kul tycker du det är om någon tar foto varje gång du äter eller duschar?!

Jag: Nej, det är ju inte så kul kanske.

Elvispen: JUST DET!

Jag: Jag visste inte att du kände det så.

Elvispen: Nu vet du.

Jag: Mmm.. Förlåt. Jag ska tänka på det i fortsättningen.

Elvispen: Bra!

Jag: Jag lägger kameran åt sidan nu.

Elvispen: Ja, det tycker jag.

Jag: Vad vill du göra nu då?

Elvispen: Det skulle sitta fint med lite mat.

Jag: Okej. Vad vill du ha idag?

Elvispen: Jag tror jag väljer Spagetti och köttfärssås.

Jag: Idag igen?

Elvispen: Du frågade ju vad jag ville ha!

Jag: Spagetti och köttfärssås blir det.

Elvispen: Tack mamma.

 
 
Foto i  norr - Marie

Foto i norr - Marie

9 september 2009 06:25

Hej och tack för dina rader inne hos mig. Vad glad jag blir över dina rader. Alltså jag tror ju det här att det är inte kameran det hänger på alla ggr för att bilderna ska bli bra eller ej, jag tror nämligen att man ska ha blicken för fotografering ,du vet att kunna komponera bra en bild så att det blir fint samt även kunna sin kamera också givetvis också och kunna dess funktioner samtidigt för att maximalt kunna använda kamerans funktioner. Du undrar om jag redigerar mina bilder det är väldigt sällan faktiskt med det händer jag har mitt gamla PSP7 och PSP8 när jag gör det och är inte fast i photoshops djungeln ännu nästan som alla andra är men jag skulle vilja ha det programmet också jag med. Jag kan lägga till an aning skärpa, kontrast ändra nivåer om det behövs men inte så mycket annat faktiskt. Hoppas du dår en fin dag!

http://fotoinorr.blogg.se

 
Ingen bild

Mija

9 september 2009 07:58

Ja, herregud, här går det undan, må jag säga! :-P

Lite kul med en "tankeställare" ang. fotograferingar i tid och otid..., typ duschen. *s*

Ha en bra dag, från vabbande Mija

 
carri

carri

9 september 2009 08:43

Härlig dialog mellan mor och son : ).

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

9 september 2009 20:56

Såå söt han är den lille Vispen.....

Nu ska jag titta på idol i 4:an!

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dante - 4 september 2011 00:25

Jag vet. Bloggen är död. Den återuppstår för någon minut, och kommer lägga sig i davla -återigen.   jag har inte tid. Jag saknar även intresset att blogga även om jag blir sugen när jag läser mina gamla inlägg, i synnerhet alla om Elvispen. Elvis...

Av dante - 3 mars 2011 23:03

Här händer inte många knop, jag får för mig ibland att logga in (när jag väl kommer på att jag har (hade?) en blogg. Vi är fortfarande i livet. Jag jobbar fortfarande som gymnasielärare och har fått möjlighet att öka min tjänst från 80% till heltid. ...

Av dante - 7 december 2010 21:59

när jag loggade in efter en jävligt lång frånvaro ser jag flera kommentarer varav några, hört och häpna, önskar ett livstecken. Här är det. Vi is still alaijve! tackar som frågar kära ni! Jag jobbar på, jobbet ta förmycket tid ibland. Elvispen s...

Av dante - 17 september 2010 21:39

Elvispens farfar (60+) har fått en dator för första gången i sitt liv. Då kan jag läsa tidningen när jag vill säger han. En dag var datorn vansinnigt seg så farfar Elvisp bad Pappa Elvisp att titta på den.   Farfar Elvisp hade upptäckt XXX ... ...

Av dante - 16 september 2010 22:21

  (Jag heter inte Matias, och bilden är snodd från gooogle)   Idag på lektionen med "mina" elever som jag är klassföreståndare för, vi har svenska, och friskar upp grammatikminnet med lättsamma övningar och diskussioner. Klassen består av ...

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards