Alla inlägg den 13 december 2008

Av dante - 13 december 2008 18:03


Dessa jävla förvärkar gör mig snart helt slut! Idag var det igång igen. Två gånger har jag vilat och tack och lov hjälper det lite men däremellan är det inte riktigt kul. De flesta, men inte alla, gör ju ont! Dessutom är det jävligt läskigt när det värker neråt och det känns som om det kanske är på riktigt (hur vet man det förresten??).


Finns det något samband mellan förtidigt födsel och en jävla massa förvärkar?


Nu ska vi hem till min bror som köpt hus och börjar flytta in i det idag. Jag ska gå på inspektion och så ska vi äta mina lussekatter. :-) 

Av dante - 13 december 2008 11:02

 

Jäkla med förvärkar jag hade igår! Det visade sig vara en jävligt korkad idé att gå TVÅ promenader med Hunden (tack och lov att vi har trädgård att härja med henne i!). Nästan direkt när jag och Hunden började på promenad två satte förvärkarna igång. Långdragna och ganska onda. När jag kom hem fick jag stå och hänga över sambon och stånka mig igenom det onda (ja, endel gjorde så ont...). 


Efter någon timme släppte det lite och blev successivt bättre men hela bion igenom höll de jäklarna i sig.  Vid 23.30 började dem släppa.


I efterhand funderar jag på om jag ens vågar säga att dessa förvärkar gör ont, för hur känns det när det är "på riktigt". Om jag säger att det gör ont nu, vad ska jag säga sen?? 

Av dante - 13 december 2008 09:31


Vi var som sagt på bio igår och såg The Day the Earth Stood Still. Filmen har på imdhttp://www.cinema-suicide.com/images/day-the-earth-stood-still-large.jpgb fått 6.3 av 10 i betyg, ett medelbeyg alltså och jag är nog beredd att hålla med.

Utan att avslöja handlingen (vilket ni kortfattat kan läsa om här) så är filmen en sci-fi/drama där man märker att filmen utspelar sig i USA såväl på innehåll som slut. Mer vill jag inte avslöja nu.


Helt klart sevärd och inte långtråkig på något sätt. Den Blivande Pappan tyckte dock att det var förlite aliens...


Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards