Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Here we go again

Av dante - 13 december 2008 18:03


Dessa jävla förvärkar gör mig snart helt slut! Idag var det igång igen. Två gånger har jag vilat och tack och lov hjälper det lite men däremellan är det inte riktigt kul. De flesta, men inte alla, gör ju ont! Dessutom är det jävligt läskigt när det värker neråt och det känns som om det kanske är på riktigt (hur vet man det förresten??).


Finns det något samband mellan förtidigt födsel och en jävla massa förvärkar?


Nu ska vi hem till min bror som köpt hus och börjar flytta in i det idag. Jag ska gå på inspektion och så ska vi äta mina lussekatter. :-) 

 
 
Ingen bild

bdmc

13 december 2008 19:41

jag hade ju bajsmycket förvärkar. tom så vi var på förlossningen i v24 för jag trodde bebisen skulle komma.
nu kan jag ju inte svara på om det startar förlossningen tidigare eftersom jag blev igångsatt 3 veckor innan bf.
vi har en liten sjuk tjej här. 39 graders feber, förkyld så nästan bara rinner och ögoninflammation i vänster öga.... hon sover mest. sen äter hon, leker en stund och sen somnar hon igen. nu sitter vi på golvet och leker. hon med leksakerna och jag med datorn. igår var hon på 6-månaderskontroll. hon är nu 69cm lång och väger 7840g.

 
Ingen bild

bdmc

13 december 2008 21:59

antar att du förstod att det är hennes NÄSA som bara rinner....

 
Fibula

Fibula

14 december 2008 02:17

Jag skulle tro att man kan säga att när förvärkarna börjar göra så ont att du måste ta till andningsövningar och avslappning för att stå ut, DÅ är det på G på riktigt!

http://minprovrorsbefruktning.blogg.se

 
Dante

Dante

14 december 2008 09:45

Fibula: så ont gör de flesta nu (därför det är så jobbigt antar jag). Dock kan jag sova och vaknar inte av dem på nätterna. BM på förlossningen sa att när jag vaknade av dem så skulle jag höra av mig igen. (Eller om jag blev mer orolig).

http://dante.bloggagratis.se

 
dante

dante

14 december 2008 09:46

Bdmc: jag var också på förlossningen i vecka 24 för att kolla upp mig. Men de sammandragningar jag hade då är inte i närheten av de jag har nu.

Stackars liten som gått och blivit sjuk! Kryllar väl av virus nu vintertid.

http://dante.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dante - 4 september 2011 00:25

Jag vet. Bloggen är död. Den återuppstår för någon minut, och kommer lägga sig i davla -återigen.   jag har inte tid. Jag saknar även intresset att blogga även om jag blir sugen när jag läser mina gamla inlägg, i synnerhet alla om Elvispen. Elvis...

Av dante - 3 mars 2011 23:03

Här händer inte många knop, jag får för mig ibland att logga in (när jag väl kommer på att jag har (hade?) en blogg. Vi är fortfarande i livet. Jag jobbar fortfarande som gymnasielärare och har fått möjlighet att öka min tjänst från 80% till heltid. ...

Av dante - 7 december 2010 21:59

när jag loggade in efter en jävligt lång frånvaro ser jag flera kommentarer varav några, hört och häpna, önskar ett livstecken. Här är det. Vi is still alaijve! tackar som frågar kära ni! Jag jobbar på, jobbet ta förmycket tid ibland. Elvispen s...

Av dante - 17 september 2010 21:39

Elvispens farfar (60+) har fått en dator för första gången i sitt liv. Då kan jag läsa tidningen när jag vill säger han. En dag var datorn vansinnigt seg så farfar Elvisp bad Pappa Elvisp att titta på den.   Farfar Elvisp hade upptäckt XXX ... ...

Av dante - 16 september 2010 22:21

  (Jag heter inte Matias, och bilden är snodd från gooogle)   Idag på lektionen med "mina" elever som jag är klassföreståndare för, vi har svenska, och friskar upp grammatikminnet med lättsamma övningar och diskussioner. Klassen består av ...

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards