Alla inlägg den 14 januari 2009

Av dante - 14 januari 2009 20:18

Nu åker vi till förlossningen. Jag tror lite av vattnet gått så vi ska in på koll så får vi se om vi kommer hem med eller utan Elvispen.


Önska oss lycka till, vi är fruktansvärt nervösa!

Av dante - 14 januari 2009 15:24

Café, Uppsala

Två flickor, den första ~4 och den andra ~8 sitter med sin mamma. Ingen har sagt något på ett tag så den första flickan bestämmer sig för att bryta tystnaden.
Flicka 1: Först kom dinosaurierna, sen kom indianerna och sist kom människorna.
Flicka 2 (ser upprörd ut): Menar du att indianerna inte är människor?!
Flicka 1: Ja…
Flicka 2: Men så kan du ju inte säga! Vår pappa är ju lite indian. Då är du en rasist. Vet du vad en rasist är?
Flicka 1 (ser förvirrad ut): Nej…
Flicka 2: Det är en sån som inte tycker om mörka människor på grund av hur de ser ut. Är du en sån?!
Flicka 1 (spricker upp i ett leende): Ja, jag är mörkrädd!
Flicka 2 tittar förtvivlat mot mamman som fnissar.

www.tjuvlyssnat.se

Av dante - 14 januari 2009 09:46


Sitter och läser om olika smärtlindringsmetoder under förslossningen och upptäcker att jag helt missat bäckenbottenbedövning/Pudendusblockad som alternativ. Jag vet inte hur det gick till.


Jag har läst att det är en bedövning som används under utdrivningsskedet. nackdelen är att det kan vara svårt att känna hur man ska krysta. Å andra sidan har jag för mig att jag läst på flera ställen innan att kroppen vet hur den ska göra så då borde det, i teorin, inte spela någon roll?


Har du erfarenhet av denna bedövning? 

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards