Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Debattkäringar om amning

Av dante - 25 oktober 2009 00:05

http://www.consumer.philips.com/consumerfiles/pageitems/master/categorypages/AVENT_Bottlefeeding_2009/assets/images/overview-faq-photo.jpghttp://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00089/amma-206245-363101_3_89548w.jpg

Jag har snott båda bilderna...


Du vet aldrig vad någon annan bär med sig i ryggsäcken.

Ofta skuldbeläggs de mammor som väljer att inte amma sina barn och jag kan inte bli mer förbannad än
när dessa debattkärringar inte kan lägga sin energi på vettigare saker. Vad har någon annan att göra
med vad en annan mamma gör för val?! Lär er någon jävla gång - ni vet aldrig (ALDRIG!) vad en annan
människa bär i sin ryggsäck. Kom inte och påstår motsatsen så länge du inte levt hennes liv, vilket du inte gjort.
Och påstår du att du levt hennes liv med hennes erfarenheter så borde forskarna fan forska på dig!

Jag har inte ammat Elvispen. Varför? Skit i det du. Och det är precis det som är min poäng. Du vet inte vad jag bär med mig i min ryggsäck så hur ska du kunna dömma mig? Och vad ger dig rätt att i så fall göra det? Debattstinna käringar i detta ämne borde ta mig fan lära sig att tänka ett steg längre.

Ofta hamnar diskussionerna på en dagisnivå med argument som saknar både substans och källor. Och är det
något jag är våldsamt allergisk emot så är det fattiga jävla argument som saknar källor och underbyggande argument.


Jag är en jobbig källkritstik jävel och jag köper inte vilka tunna påståenden som helst. I detta fall, barn bli friskare av att ammas -skitsnack. Det finns det inget som bevisar (eller?) . Barn blir friskare av att flaskmatas, -skitsnack. Det fínns det inget som bevisar (eller?).

Hur ni än vider och vänder på det så finns det en fruktansvärt bra poäng -en glad mamma mår bättre än en ledsen mamma. Och det om något borde väl vara det mest vettiga och det viktigatse?!

Så ge fan i att döm andra. Alla gör ( iallafall de normalbegåvade) det de anser att deras barn och som de sjävla mår bäst av.

Du vet aldrig, aldrig, vad någon annan bär med sig i ryggsäcken.

Och ja. Amning är enormt bra. Och ja. Ersättning är enormt bra.


Fortsättning följer.

 
 
Julia

Julia

25 oktober 2009 08:37

Visst är amning bra, men precis som du påpekar är den ersättning som finns också toppen.
Helt riktigt att det är upp till mamman och INGEN ANNAN att avgöra om det är möjligt eller ej.

Trisst att det finns så många "allvetare" som lägger sig i saker som dom absolut inte har att göra med.

Kram, ha en mysig söndag!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mija

25 oktober 2009 08:45

Fan, vilket bra inlägg du gjort! Har länge velat skriva om detta, men ofta blivit så förb. arg, så det bara kommit massa ksadjdf&%# istället... *s*

Pappaorna har fått ha sina barn hos sig p g a att de kunnat vara delaktiga att ge flaska/ersättning, och det har skapat en fantastiskt närhet dem emellan! Kan inte bli bättre!

Skitbra inlägg!!

/Mija

 
Alex

Alex

25 oktober 2009 13:23

Oj! Jag hoppas att inte min kommentar om att jag längtar efter att jag har ammat klart så att jag kan dricka vin har någo att göra med debatthysterin som du pratar om. För jag menade verkligen bara att jag längtar efter vin. Jag längtar massor!

http://tantalexandra.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

2 november 2009 21:48

Jag har ammat alla mina kottar, men har en kompis som inte har ammat NÅT av sina SEX barn och alla är friska och glada vuxna idag med egna barn, några av dem. Är väl för sjutton upp till var o en. Å andra sidan fattar jag inte vitsen med att amma sexåringar.... Eller treåringar. Eller över-ettåringar. Fast det är min undran som jag inte skulle slänga i ansiktet på den som faktiskt gör det. Svärmor fick åka bort för att min käre Make skulle sluta "tissa" när han var (en bra bit) över året.

Vi har tre barn, "ska ni befolka hela världen själva?"
Tänk då vad kompisen fått höra med sina sex ungar?

Ska ni inte skaffa barn snart? riktat till en annan kompis. Nej hon ville ALDRIG ha barn. Hade hellre hundar. Nu är hon stolt mamma till en liten kille men det ver på hennes villkor, inte alla jävla gnällkärringar som lägger sig i.

Som han sa Kay Pollak, om möten mellan människor, "Man har ingen aning om varför en person gör si eller så och det kan finnas tusen och en orsaker till det. Inte upp till oss andra att döma".

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dante - 4 september 2011 00:25

Jag vet. Bloggen är död. Den återuppstår för någon minut, och kommer lägga sig i davla -återigen.   jag har inte tid. Jag saknar även intresset att blogga även om jag blir sugen när jag läser mina gamla inlägg, i synnerhet alla om Elvispen. Elvis...

Av dante - 3 mars 2011 23:03

Här händer inte många knop, jag får för mig ibland att logga in (när jag väl kommer på att jag har (hade?) en blogg. Vi är fortfarande i livet. Jag jobbar fortfarande som gymnasielärare och har fått möjlighet att öka min tjänst från 80% till heltid. ...

Av dante - 7 december 2010 21:59

när jag loggade in efter en jävligt lång frånvaro ser jag flera kommentarer varav några, hört och häpna, önskar ett livstecken. Här är det. Vi is still alaijve! tackar som frågar kära ni! Jag jobbar på, jobbet ta förmycket tid ibland. Elvispen s...

Av dante - 17 september 2010 21:39

Elvispens farfar (60+) har fått en dator för första gången i sitt liv. Då kan jag läsa tidningen när jag vill säger han. En dag var datorn vansinnigt seg så farfar Elvisp bad Pappa Elvisp att titta på den.   Farfar Elvisp hade upptäckt XXX ... ...

Av dante - 16 september 2010 22:21

  (Jag heter inte Matias, och bilden är snodd från gooogle)   Idag på lektionen med "mina" elever som jag är klassföreståndare för, vi har svenska, och friskar upp grammatikminnet med lättsamma övningar och diskussioner. Klassen består av ...

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards