Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Jag älskar oväder

Av dante - 18 november 2009 20:36

 

Det rasslar i fönsterbläcken och det smattrar mot fönsterna. Det 50 år gamla och sneda plommonträdet kämpar febrilt mot vinden. Storm efter storm förlorar kampen mot plommonträdet till mitt stora förtret. Takpannorna på det lika gamla brygghuset har sedan länge slutat tillverkas och jag kikar då och då om alla takpannorna ligger kvar. Gatorna är ödsliga, fåglarna har packat sin lilla ryggscäk och flytt fältet. Endast jag och hunden är ute.


Jag har en förkärlek till oväder. Hade jag bott i USA hade jag troligen varit en stormchaser. Pappa Elvisp vet vid detta laget att när det stormar ute är jag ute. Alltid i sällskap med hunden. Det finns inte en storm de senaste åren som jag och hunden inte varit ute och promenat i.


Vad tycker ni om dessa oväder? Storm, regn, åska, orkaner och tornados?

 
 
Mija

Mija

18 november 2009 21:06

Tack för ditt svar inne hos mig, tycker precis som du faktiskt! Jag har en morbror som jobbar på Akademiska som är mycket fundersam till alla "snabba diagnoser" nuförtiden.

Apropå väder, så är jag ett fan av iskyla och snöstormar! Då kan jag gå ut och skratta högt för mig själv för att jag myser så! De få människor som mot förmodan ser mig då, skulle säkert vilja ringa en ambulans eller nåt och ta in mig på något säkert ställe. *s*
Var nyss ute i regnovädret med gummistövlar och paraply i högsta hugg, det var hur härligt som helst! :-)

/Mija

http://assar.blogplatsen.se

 
Monica

Monica

18 november 2009 21:28

Jag såg på nyheterna i tv att det är riktigt stormigt i Skåne. Lagom blåsigt tycker jag är mysigt, men storm...nää, det tycker jag är otäckt.

Hoppas att du inte blåser bort inatt!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

26 november 2009 10:08

Mnajaaaeee... du skulle inte få ut mig i stormarna! Ett år blåste våra kälkar o tefat bort o Maken tänkte gå ut o rädda dem. "Inte en chans," sa jag, "ditt liv är viktigare än lite plastprylar". O vad hände då? Driften ringde ut honom på jobb...
Men ett häftigt sommarregn i stugan i Härjedalen. Då kan jag i alla fall sitta på balkongen o titta ut över sjön :-)

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

26 november 2009 10:09

Glömde säga, snygga bilder!

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dante - 4 september 2011 00:25

Jag vet. Bloggen är död. Den återuppstår för någon minut, och kommer lägga sig i davla -återigen.   jag har inte tid. Jag saknar även intresset att blogga även om jag blir sugen när jag läser mina gamla inlägg, i synnerhet alla om Elvispen. Elvis...

Av dante - 3 mars 2011 23:03

Här händer inte många knop, jag får för mig ibland att logga in (när jag väl kommer på att jag har (hade?) en blogg. Vi är fortfarande i livet. Jag jobbar fortfarande som gymnasielärare och har fått möjlighet att öka min tjänst från 80% till heltid. ...

Av dante - 7 december 2010 21:59

när jag loggade in efter en jävligt lång frånvaro ser jag flera kommentarer varav några, hört och häpna, önskar ett livstecken. Här är det. Vi is still alaijve! tackar som frågar kära ni! Jag jobbar på, jobbet ta förmycket tid ibland. Elvispen s...

Av dante - 17 september 2010 21:39

Elvispens farfar (60+) har fått en dator för första gången i sitt liv. Då kan jag läsa tidningen när jag vill säger han. En dag var datorn vansinnigt seg så farfar Elvisp bad Pappa Elvisp att titta på den.   Farfar Elvisp hade upptäckt XXX ... ...

Av dante - 16 september 2010 22:21

  (Jag heter inte Matias, och bilden är snodd från gooogle)   Idag på lektionen med "mina" elever som jag är klassföreståndare för, vi har svenska, och friskar upp grammatikminnet med lättsamma övningar och diskussioner. Klassen består av ...

Presentation


Ord ska vägas, inte räknas

Omröstning

Hur ofta besöker du denna blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång per dag
 Flera gånger i veckan
 En gång i veckan
 Första gången jag är här och jag kommer inte tillbaka
 Första gången jag är här och jag kommer tillbaka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards